Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5008KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağlayamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkçenin öğrenme alanlarını bilir.
2İlk okuma yazma öğretim yaklaşımlarını bilir.
3Ana dili farklı olan çocukların dil özelliklerini bilir.
4Zenginleştirilmiş dil öğretim etkinliklerini bilir.
5Zenginleştirilmiş dil öğretim etkinliklerini hazırlar.
6Ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik ve yöntemleri bilir
7Ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili etkinlikleri bilir.
8Göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yöntemleri bilir
9Göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımları bilir.
10Göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan teknikleri bilir.
11Ana dili farklı olan çocukların yaşadıkları dil problemlerini bilir.
12Ana dili farklı olan çocukların yaşadıkları problemlere çözüm önerileri üretir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001552225
ÖK 002344242
ÖK 003543155
ÖK 00455 355
ÖK 005555425
ÖK 006543555
ÖK 0074 4355
ÖK 008443334
ÖK 009455555
ÖK 01055 453
ÖK 011553335
ÖK 01222 33 
Ara Toplam524832384749
Katkı443344

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2022-2023 Bahar1MEHMET UYGUN
Detay 2021-2022 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2020-2021 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5008 KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
İçerik Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağlayamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin kazanımlarının belirlenmesi. Hedef kitlenin bu ders kapsamında neler kazanacaklarının ve bu dersin hangi amaç ile verildiğinin açıklanması. Ders kaynaklarının tespiti.
2 Türkçe öğretiminde yer alan dil becerilerinin belirlenmesi. Dört öğrenme alanının tespiti.
3 Dinleme ve konuşma becerileri.
4 Okuma ve yazma becerileri.
5 Görsel okur yazarlık ve görsel sunu.
6 Ana dili farklı olan çocukların dil özellikleri.
7 Zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri.
8 Ana dili farklı olan öğrencilere yönelik okuma ve yazma öğretim yöntem ve teknikleri.
9 Ana dili farklı olan öğrencilere yönelik dinleme ve konuşma öğretim yöntem ve teknikleri.
10 Ana dili farklı olan çocukların yaşadıkları sorunlar.
11 Ana dili farklı olan çocuklarının yaşadıkları sorunlara ilişkin çözümler.
12 Kapsayıcı dil öğretimine ilişkin araç-gereç ve fiziki etkinlikler.
13 Kapsayıcı dil öğretimine ihtiyaç duyan bireylerin belirlenmesi ve buna gereksinim duyma sebepleri.
14 Kapsayıcı dil öğretimine ihtiyaç duyan bireylerin belirlenmesi ve buna gereksinim duyma sebepleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ayan Ceyhan, M. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul pratikleri, öğretmen ihtiyaçları. İstanbul: İMAK Ofset Basım.Türkçe
Taneri, P. O. (2019). KURAMDAN UYGULAMAYA KAPSAYICI EĞİTİM, Ankara: Pegem Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları