Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5012TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİM2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk kültüründe çocuğun önemi ve yerini çocuk eğitiminde yaşanan bilimsel gelişmeler ve Türk kültürünün değişimine göre değerlendirmek, Kültürün çocuk eğitiminde yeri konusunda farkındalık oluşturmak, günümüzde kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi konusunda gerekli bilgi, beceri, tutumları kazandırmaktır.
Ders İçeriği Kültürün tanımı, Türk kültüründe eğitim, çocuk ve kültür ilişkisi, çocuk gelişimi ve eğitimde kültür, , Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, tarihsel bağlamda Türk kültüründe çocuk eğitimi ve özellikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk ve eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Eğitim ve Türk kültürü öğeleri arasında ilişki kurar.
3Türk kültüründeki çocuk eğitimini tarihsel bağlamda açıklayabilir.
4Çocuk eğitiminde çağdaş yaklaşımların özelliklerini açıklayabilir.
5Çocuk eğitiminde günümüz eğitim programları ve Türkiye’deki programları yorumlar.
6Türk kültürel değerlerini göz önünde bulundurarak çocuk ve eğitim konusunda bir öğretmenin sahip olması gereken yeterlikleri fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001 4    
ÖK 002  34  
ÖK 003 3333 
ÖK 0045     
ÖK 0054333 5
ÖK 006  333 
Ara Toplam910121365
Katkı222211

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HAVVA ERGÜR
Detay 2022-2023 Bahar1HAVVA ERGÜR
Detay 2021-2022 Bahar1HAVVA ERGÜR
Detay 2020-2021 Bahar1HAVVA ERGÜR
Detay 2019-2020 Bahar1HAVVA ERGÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5012 TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. HAVVA ERGÜR hkutlu@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk kültüründe çocuğun önemi ve yerini çocuk eğitiminde yaşanan bilimsel gelişmeler ve Türk kültürünün değişimine göre değerlendirmek, Kültürün çocuk eğitiminde yeri konusunda farkındalık oluşturmak, günümüzde kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi konusunda gerekli bilgi, beceri, tutumları kazandırmaktır.
İçerik Kültürün tanımı, Türk kültüründe eğitim, çocuk ve kültür ilişkisi, çocuk gelişimi ve eğitimde kültür, , Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, tarihsel bağlamda Türk kültüründe çocuk eğitimi ve özellikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kültürün tanımı, Türk kültüründe çocuk
2 Eğitim ve kültür ilişkisi, Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri,
3 Türk Dili Tarihinde Orhun Abideleri, İslamiyet'in kabulünden sonra yazılan ilk edebi eserlerimiz ve kültürel değerleri
4 Dil ve Kültür İlişkisi, Türk Dili'nin kültür öğelerimizi taşıyıcılığı ve çocuk eğitiminde anadil öğretiminin etkisi
5 Türk toplumunda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi
6 Tarih boyunca kültürümüzün yabancı kültürlerle karşılaşması sonucu yaşadığı değişimler ve çocuğa ve eğitimine etkisi
7 Türk kültürünü oluşturan öğeler, yazılı olmayan kültür değerlerimiz ve çocuk eğitiminde yeri
8 Türk kültüründe Sözlü Türk Edebiyatı ürünleri, ninni, mani, tekerlemeler ve çocuk eğitiminde kullanılışları
9 Türk kültüründe Sözlü Türk Edebiyatı ürünleri, bilmece, masal, halk hikayeleri,Dede Korkut destansı hikayeler ve çocuk eğitiminde kullanılışları
10 Türk kültürünü tanıtan edebi eserler ve filmler, tiyatro eserleri ve çocuk eğitiminde kullanılışları
11 Türk kültürünü tanıtan sanat eserleri, resim ve müzikle Türk kültürünü tanıtma ve bu eserlerin çocuk eğitiminde kullanılışları
12 Günümüzde kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi
13 Kültürel zenginliklerimizin çocuk ve gençlere aktarımı
14 Popüler kültürün çocuk eğitimine etkisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Konu başlıklarıyla ilgili makaleler, kitaplar ve filmler Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları