Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5010SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bölüm öğrencilerinin eğitimde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarını ve bu araçların özelliklerini tanımasını, öğrenci özelliklerini ayırt edip öğrenciyi tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını ve bu araçların özelliklerini bilmelerini, ölçme araçları arasındaki farkları ayırt etmelerini ve öğrenci başarısını değerlendirirken dikkat edilmesi gereken durumları fark ederek öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğini değerlendirme konusunda farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Eğitimde kullanılan alternatif ölçme araçlarını tanır.
3Geleneksel ölçme araçlarını özelliklerine göre ayırt eder.
1Eğitimde kullanılan geleneksel ölçme araçlarını tanır.
4Geleneksel ölçme araçlarını kazanımlara uygun bir şekilde planlar ve uygular.
5Alternatif ölçme araçlarını özelliklerine göre ayırt eder.
6Alternatif ölçme araçlarını kazanımlara uygun bir şekilde planlar ve uygular.
7Geleneksel ve alternatif ölçme araçları arasındaki farkı yorumlar.
8Öğrenci özelliklerini ayırt edip uygun ölçme araçlarını belirler.
9Öğrenci özelliklerine dayalı örnek ölçme araçları hazırlar.
10Öğrenci başarısını değerlendirmenin önemini kavrar.
11Öğrenmenin değerlendirilmesinde dikkat edilecek durumları kavrar.
12Değerlendirme sonuçlarını notlandırı ve yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
ÖK 009      
ÖK 010      
ÖK 011      
ÖK 012      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1VESİLE ALKAN
Detay 2022-2023 Bahar1VESİLE ALKAN
Detay 2021-2022 Bahar1VESİLE ALKAN
Detay 2020-2021 Bahar1VESİLE ALKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5010 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VESİLE ALKAN vesile@pau.edu.tr EGT A0233-03 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; bölüm öğrencilerinin eğitimde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarını ve bu araçların özelliklerini tanımasını, öğrenci özelliklerini ayırt edip öğrenciyi tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını ve bu araçların özelliklerini bilmelerini, ölçme araçları arasındaki farkları ayırt etmelerini ve öğrenci başarısını değerlendirirken dikkat edilmesi gereken durumları fark ederek öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğini değerlendirme konusunda farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları