Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 5005İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; ilkokul ders kitaplarının düzenlenmesinde ve seçiminde dikkat edilecek ölçütlerin kavranması ve bu ölçütler çerçevesinde okullarda kullanılan kitapları değerlendirmektir.
Ders İçeriği Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ders kitabı düzenlemede kullanılan ilkeleri kavrama.
2Ders kitabı seçiminde kullanılan ilkeleri kavrama.
3Uygulamada kullanılan ders kitaplarını, öğretim programına uygunluğu bakımından inceleme.
4Uygulamada kullanılan ders kitaplarını bilimsel dil açısından inceleme.
5Uygulamada kullanılan ders kitaplarını içerik açısından inceleme. Examining textbooks used in practice in terms of content.
6Uygulamada kullanılan ders kitaplarını fiziksel özellikleri açısından inceleme.
7Uygulamada kullanılan ders kitaplarını anayasaya uygunluk açısından inceleme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2022-2023 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2020-2021 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2019-2020 Bahar1EMEL SARITAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 5005 İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi EMEL SARITAŞ esaritas@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; ilkokul ders kitaplarının düzenlenmesinde ve seçiminde dikkat edilecek ölçütlerin kavranması ve bu ölçütler çerçevesinde okullarda kullanılan kitapları değerlendirmektir.
İçerik Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dönemin planlanması
2 İlkokullardaki derslerin içeriğinin tanıtılması
3 Okullarda kullanılan kitapların tanıtılması
4 Ders kitabı seçimi ve kullanılmasındaki ilkeler
5 Öğretim programı bakımından ders kitapları
6 Dil, içerik ve fiziksel özellikleri bakımından kitaplar
7 Farklı derslere ait kitapların incelenmesi
8 Ara sınav
9 Farklı derslere ait kitapların incelenmesi
10 Farklı derslere ait kitapların incelenmesi
11 İncelenen kitaplarla ilgili rapor hazırlama ve sunum
12 İncelenen kitaplarla ilgili rapor hazırlama ve sunum
13 İncelenen kitaplarla ilgili rapor hazırlama ve sunum
14 Dönemin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
İlkokullarda Kullanılan Ders kitaplarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları