Hafta | Konular |
1 |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi.
|
2 |
İlöğretim çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi.
|
3 |
İlköğretim çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi.
|
4 |
Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması.
|
5 |
Sınıf öğretmenliği adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
|
6 |
İlköğretim çocuklarına seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
7 |
a)Ninniler
b)Maniler
c)Parmak Oyunları
d)Tekerlemeler,
e)Bilmeceler
|
8 |
Masal ve parodiler
Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
9 |
Ara Sınav
|
10 |
Fabl
Şiir
Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
11 |
Efsane ve Destan
Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
12 |
Hikaye ve Roman
Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
13 |
Gezi yazıları, Doğa ve Fen olaylarını anlatan kitaplar;
Biyografi
Otobiyografi
Çizgi Hikaye ve Çizgi roman
Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
|
14 |
Anı , Günlük , Mizahi fıkralar
Dramatizasyon
Çocuk tiyatrosu, çocuk piyesleri
Çocuk Gazeteleri ve Çocuk Dergileri
|