Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 4005KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Karakter ve değer eğitimine ilişkin kavramları, karakter ve değerleri etkileyen faktörleri, karakter ve değer eğitimine yönelik felsefi ve kuramsal temelleri açıklama, karakter ve değer eğitiminin eğitim programlarında uygulanmasına ilişkin esasları kavrama, karakter ve değer eğitimine yönelik etkinlik örnekleri hazırlama.
Ders İçeriği Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karakter ve ile ilgili kavramları açıklar.
2Karakter gelişimini etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri açıklar.
3Değer kavramını tanımlar
44. Değer kavramının özelliklerini açıklar
5Değerlerin kaynaklarını ve temellerini açıklar.
6Karakter eğitimine yönelik kuramsal temelleri açıklar
7Değerler eğitimine yönelik kuramsal temelleri açıklar
8Değerler eğitimine yönelik felsefi temellerini açıklar
9Karakter eğitimine yönelik felsefi temellerini açıklar.
10Türkiye’de ve Farklı kültürlerde değerler eğitimini açıklar.
11Değer eğitiminin ilkelerini kavrar.
12Karakter eğitiminin ilkelerini kavrar
13Karakter eğitimine yönelik uygulamalar planlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
ÖK 009      
ÖK 010      
ÖK 011      
ÖK 012      
ÖK 013      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2023-2024 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2021-2022 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2021-2022 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2021-2022 Bahar3SELÇUK ŞİMŞEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 4005 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SELÇUK ŞİMŞEK selcuks@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Karakter ve değer eğitimine ilişkin kavramları, karakter ve değerleri etkileyen faktörleri, karakter ve değer eğitimine yönelik felsefi ve kuramsal temelleri açıklama, karakter ve değer eğitiminin eğitim programlarında uygulanmasına ilişkin esasları kavrama, karakter ve değer eğitimine yönelik etkinlik örnekleri hazırlama.
İçerik Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 kavramsal çerçeve: karakter, kişilik, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç, benlik, karakter eğitimi, değer eğitimi, ahlak eğitimi
2 Karakter gelişimi ve eğitiminde aile, çevre ve okul
3 Değerlerin sınıflandırılması
4 Karakter, değerler ve ahlak eğitiminin özellikleri, ilkeleri ve felsefi temelleri
5 Değer eğitimi yaklaşımı ve yöntemleri
6 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri
7 Karakter, değer ahlak öğretiminde sanat etkinliklerinden yararlanma
8 Ara sınav
9 Öğretim programlarında değer eğitimi
10 On temel değer uygulama örnekleri
11 Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolü
12 Türk kültür ve eğitim tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler
13 Karakter ve değer eğitiminde çokkültürlülük
14 Türkiye'de Değerler eğitimiyle ilgili akademik çalışmalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Karakter Değer ve Ahlak Eğitimi (2021). Editör: M. Zeki Aydın Nobel akademik Yayıncılık eğitim ve danışmanlık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları