Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 3004MATEMATİK ÖĞRETİMİ 23 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kesirler, geometri, ölçme ve veri ile ilgili kavramların nasıl öğretileceğini kazandırmak.
Ders İçeriği Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler ve ondalık kesirlerle işlemleri kavrar.
2Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimini kavrar.
3Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimini kavrar.
4Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrar.
5Matematik programındaki kazanımları kavrar ve etkinlik örnekleri hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1YÜCEL FİDAN
Detay 2023-2024 Bahar2YÜCEL FİDAN
Detay 2022-2023 Bahar1YÜCEL FİDAN
Detay 2022-2023 Bahar2YÜCEL FİDAN
Detay 2021-2022 Bahar1YÜCEL FİDAN
Detay 2021-2022 Bahar2YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Yaz1YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Bahar1YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Bahar2YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Bahar3YÜCEL FİDAN
Detay 2019-2020 Yaz1YÜCEL FİDAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 3004 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 2 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL FİDAN yucelf@pau.edu.tr EGT A0233-09 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Kesirler, geometri, ölçme ve veri ile ilgili kavramların nasıl öğretileceğini kazandırmak.
İçerik Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları