Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 3002SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar yapması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler Sosyal Bilgilerde okuryazarlık Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi Sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımları Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Ölçme değerlendirme teknikleri Alternatif değerlendirme teknikleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dersle ilgili temel kavramları tanımlar
2Dersin tarihçesi ilgili temel bilgi ve kavramları bilir
3Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarını inceler
4Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının temel felsefesini açıklar
5Sosyal Bilgiler dersi öğretim programını program öğelerine göre değerlendirir
6Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğretim yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri bilir
7Sosyal Bilgiler dersinin planlama süreçlerini öğrenir ve uygular
8Sosyal Bilgiler dersinin öğretiminde kullanılacak etkinlikleri tasarlar ve geliştirir
9Sosyal Bilgiler dersinin ölçme değerlendirme anlayışını tanır ve uygular
10Dersin amaçlarına uygun uygulama örnekleri sunar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001 3    
ÖK 002 3    
ÖK 0033     
ÖK 0043     
ÖK 0053     
ÖK 006 3    
ÖK 007    3 
ÖK 008    3 
ÖK 009 3    
ÖK 010     3
Ara Toplam912  63
Katkı110010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2023-2024 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2021-2022 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2021-2022 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2020-2021 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2020-2021 Bahar2SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2020-2021 Bahar3SELÇUK ŞİMŞEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 3002 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SELÇUK ŞİMŞEK selcuks@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilerin, Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar yapması amaçlanmaktadır.
İçerik Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler Sosyal Bilgilerde okuryazarlık Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi Sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımları Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Ölçme değerlendirme teknikleri Alternatif değerlendirme teknikleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sosyal bilgiler programlarının tarihi gelişimi
2 Sosyal Bilgiler programının yapısı ve özellikleri
3 Programdaki kullanılan yöntem ve teknikler -Grafik Düzenleyiciler
4 Medya Okuryazarlığı
5 Düşünme Becerileri Eğitimi
6 Sosyal Bilgiler öğretiminde tarih konularının öğretimi
7 Sosyal Bilgiler öğretiminde coğrafya konularının öğretimi
8 Ara Sınav
9 Sosyal Bilgiler eğitiminde dijital vatandaşlık
10 Sosyal Bilgiler öğretiminde müze eğitimi
11 Sosyal bilgiler eğitiminde değerler -- SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE OTANTİK ÖĞRENME
12 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ekonomi Ve Finansal Okuryazarlık Eğitimi- Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storylıne Yaklaşımı
13 Sosyal Bilgiler eğitiminde ölçme ve değerlendirme-Sosyal bilgiler eğitiminde sınıf yönetimi
14 Sosyal bilgiler dersinde planlama çalışmaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Cemil ÖztürkTürkçe
sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Bayram Tay Türkçe
Sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Mustafa Safran Türkçe
sosyal Bilgiler öğretimi genişletilmiş 3. baskı Editör: Selçuk Şimşek Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları