Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 2004TÜRKÇE ÖĞRETİMİ3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türkçe öğretiminin temel beceri alanları olan okuma, konuşma, dinlemenin temel öğretim ilkelerini bilmek, ders işleme sürecine ilişkin uygulamalar yapmak, ilkokullarda Türkçe öğretimi yöntem ve tekniklerini tanımak, bu yöntem ve teknikleri öğrenme- öğretme sürecinde uygulayabilmek, Türkçe dersine ilişkin işlevsel ders planı hazırlayabilmek ve Türkiye’de izlenmiş olan dil politikalarına ilişkin bilgi sahibi olabilmektir.
Ders İçeriği Türkçe öğretiminin temel beceri alanları olan dinleme, konuşma, okuma, yazma öğretiminin temel ilkeleri; Türkçe öğretiminde ders işleme süreci, görsel okuma ve görsel sunu, yaratıcı yazma, metinlerarası okuma, okuduğunu anlama stratejileri, çağdaş yazma teknikleri, dilbilgisi öğretimi, Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Türkiye’de dil politikaları, Türkçe öğretiminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri, yaratıcı okuma, ana dili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminde çağdaş ölçme değerlendirme uygulamaları bilgisi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okuma, yazma, dinleme, konuşma beceri alanlarının temel özeliklerini açıklar.
2Yaratıcı yazma sürecinin temel özelliklerini açıklar.
3Dilbilgisi öğretimin temel ilkelerini açıklar.
4Türkçe öğretiminde çağdaş yöntem ve teknikleri açıklar.
5Metinlerarası okumayı açıklar.
6Türkiye’nin dil politikalarını açıklar.
7Türkçe öğretimi ders işleme sürecine ilişkin plan hazırlar.
8Türkçe öğretimi ders işleme sürecine ilişkin uygulamalar yapar.
9Okuduğunu anlama stratejilerini açıklar.
10Görsel okuma ve görsel sunu çalışmalarının temel ilkelerini açıklar.
11Ana dili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe öğretiminin temel ilkelerini açıklar.
12Yaratıcı okuma çalışmalarına ilişkin uygulamalar yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001455455
ÖK 002544453
ÖK 003444454
ÖK 004543324
ÖK 005545444
ÖK 006555434
ÖK 007554535
ÖK 008455454
ÖK 009445555
ÖK 010443 53
ÖK 011555443
ÖK 012543335
Ara Toplam555351444949
Katkı544444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2023-2024 Bahar2MEHMET UYGUN
Detay 2022-2023 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2022-2023 Bahar2İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2021-2022 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2021-2022 Bahar2MEHMET UYGUN
Detay 2020-2021 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2020-2021 Bahar2MEHMET UYGUN
Detay 2019-2020 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2019-2020 Bahar2BİRSEN DOĞAN
Detay 2019-2020 Bahar3BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 2004 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu dersin amacı; Türkçe öğretiminin temel beceri alanları olan okuma, konuşma, dinlemenin temel öğretim ilkelerini bilmek, ders işleme sürecine ilişkin uygulamalar yapmak, ilkokullarda Türkçe öğretimi yöntem ve tekniklerini tanımak, bu yöntem ve teknikleri öğrenme- öğretme sürecinde uygulayabilmek, Türkçe dersine ilişkin işlevsel ders planı hazırlayabilmek ve Türkiye’de izlenmiş olan dil politikalarına ilişkin bilgi sahibi olabilmektir.
İçerik Türkçe öğretiminin temel beceri alanları olan dinleme, konuşma, okuma, yazma öğretiminin temel ilkeleri; Türkçe öğretiminde ders işleme süreci, görsel okuma ve görsel sunu, yaratıcı yazma, metinlerarası okuma, okuduğunu anlama stratejileri, çağdaş yazma teknikleri, dilbilgisi öğretimi, Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Türkiye’de dil politikaları, Türkçe öğretiminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri, yaratıcı okuma, ana dili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminde çağdaş ölçme değerlendirme uygulamaları bilgisi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Türkçe Öğretiminin İlkeleri ve Türkçe Öğretimi Programı
2 2. Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler • İşbirlikli Öğrenme, • Çoklu Zeka Kuramı, • Örnek Olay, • Benzetim, • Tartışma
3 3. Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler • Yaratıcı Drama Yöntemi • İstasyon Tekniği • Altı Şapkalı Düşünme, • Altı Uygulama Ayakkabısı, • Flaş Kart Tekniği, • Akvaryum Tekniği.
4 4. Yapılandırıcı Yaklaşıma Göre Türkçe Öğretimi ve Metin İşleme
5 5. Metinlerarası Okuma, Öğrenci Uygulamaları.
6 6. Dinleme, Öğrenci Uygulamaları.
7 7. Okuma, Öğrenci Uygulamaları.
8 8. Ara sınav
9 9. Okuduğunu Anlama Stratejileri, Öğrenci Uygulamaları.
10 10. Konuşma, Öğrenci Uygulamaları.
11 11. Yazma ve Yaratıcı Yazma, Öğrenci Uygulamaları.
12 12. Görsel Okuma ve Görsel Sunu, Öğrenci Uygulamaları.
13 13. Dilbilgisi, Öğrenci Uygulamaları.
14 14. Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Uygulamaları.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları