Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3003TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk eğitim sisteminin yapısını oluşturan temel yasaları anlamak; Sistemin işleyişine ilişkin özellikleri incelemek. Eğitim sistemindeki örgüt türlerini, örgütlerin yapısını ve insan yaşamındaki yerini tanımak. Yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
Ders İçeriği Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve özelliklerini kavramak.
2Türk Eğitim Sistemi’nin sorunlarını kavramak ve çözüm önerileri geliştirmek.
3Yönetim kuramlarını kavramak.
4Yönetim kuramlarını okul sorunlarına uyarlayabilmek.
5Yönetim süreçlerini anlamak.
6Yönetim süreçlerinin okullarda uygulanmasını değerlendirmek.
7Okularda insan kaynağının önemini kavrama.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ALİ RIZA ERDEM
Detay 2023-2024 Bahar2ALİ RIZA ERDEM
Detay 2022-2023 Bahar7GÖKHAN TUZCU
Detay 2022-2023 Bahar8GÖKHAN TUZCU
Detay 2021-2022 Bahar2GÖKHAN TUZCU
Detay 2020-2021 Bahar7ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ALİ RIZA ERDEM arerdem@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk eğitim sisteminin yapısını oluşturan temel yasaları anlamak; Sistemin işleyişine ilişkin özellikleri incelemek. Eğitim sistemindeki örgüt türlerini, örgütlerin yapısını ve insan yaşamındaki yerini tanımak. Yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
İçerik Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması, temel kavramlar
2 Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve temel ilkeleri
3 Türk Eğitim Sisteminin yapısı
4 Okul örgütü ve yönetimi
5 Yönetim kuramları ve eğitime yansıması
6 Yönetim süreçleri
7 Personel hizmetlerinin yönetimi
8 Ara sınav
9 Öğrenci hizmetlerinin yönetimi
10 Eğitim programlarının yönetimi
11 Okul işletmesinin yönetimi
12 Okula toplumsal katılım
13 Yönetim felsefesi ve eğitim örgütlerinin yönetiminde insan ilişkileri
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bakioğlu, A. (2016). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Türkçe
Gürsel, M. (2003). Okul yönetimi (Kuramsal ve uygulamalı). Konya: Eğitim Kitabevi.Türkçe
Keskinkılıç, K. (Editör) (2007). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: PEGEMA Yayıncılık.Türkçe
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Editör) (2019). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Özden, Y. (Editör) (2005). Eğitim ve okul yöneticiliği, Ankara: PEGEMA Yayıncılık.Türkçe
Sarpkaya, R. (Editör) (2021). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Türk, Y. K. (2018). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları