Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 3005FEN ÖĞRETİMİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Fen ve teknoloji öğretimine ilişkin temel kavramları, fen ve teknolojinin toplumsal boyutlarını, fen ve teknoloji öğretiminin amaçlarını ve fen ve teknoloji öğretimindeki yaklaşımları incelemektir.
Ders İçeriği Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları kavrar.
2Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini yorumlar.
3Fen ve teknoloji okuryazarı olmanın önemini fark eder.
4Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilerini yorumlar.
5Fen alanına yönelik olumlu tutum geliştirir.
6Fen öğretiminin amaçlarını açıklar.
7Türkiye ve Dünya'da fen öğretiminin tarihi gelişimini kavrar.
8İlkokul fen bilimleri programının yapısı ve özelliklerini kavrar.
9Fen öğrenmede yapılandırmacı yaklaşımın kullanımını açıklar.
10Bilişsel gelişim ve fen öğrenimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
11Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik örnek uygulamalar yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
ÖK 009      
ÖK 010      
ÖK 011      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2023-2024 Güz2GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2022-2023 Güz1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2022-2023 Güz2GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2021-2022 Güz1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2021-2022 Güz2GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2020-2021 Güz1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2020-2021 Güz2GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2020-2021 Güz3GÜLÖZGE TÜRKÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 3005 FEN ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÖZGE TÜRKÖZ ggulel@pau.edu.tr EGT A0233-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fen ve teknoloji öğretimine ilişkin temel kavramları, fen ve teknolojinin toplumsal boyutlarını, fen ve teknoloji öğretiminin amaçlarını ve fen ve teknoloji öğretimindeki yaklaşımları incelemektir.
İçerik Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders hakkında genel bilgiler
2 Bilim nedir? (Fen Bilimleri ve Fen eğitimine ilişkin temel kavramlar)
3 Fen Bilimleri dersi programı ve özellikleri
4 Bilim insanı
5 Bilimsel Süreç Becerileri (BSB)
6 Fen öğretimi ve bilişsel gelişim (J. Piaget)
7 Fen Öğretimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım
8 Probleme Dayalı Öğrenme Modeli (PDÖ)
9 Proje Tabanlı Öğrenme Modeli (PTÖ)
10 Çoklu Zeka Kuramı
11 STEM (Fetemm) Yaklaşımı
12 Kavram Öğretimi
13 Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
14 Fen Bilimlerinde Ölçme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları