Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2008EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, bilimsel bilgiyi edinme süreçlerini bilen, problemine uygun hipotezler üreterek, hipotezlerine uygun bir araştırma süreci yürütebilen psikolojik danışman/öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.
Ders İçeriği Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanır
2Bilimin, bilimsel yöntemin ve bilimsel araştırmanın önemini kavrar.
3Bilimle ve bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanır.
4Bilimsel araştırma süreci hakkında (araştırma problemi yazma ve yöntemi tanımlama) bilgilenir.
5Alanında kullanacağı temel ölçme araçlarının özelliklerini ve geliştirilme yollarını tanır.
6Rapor yazma ve hazırlama süreçleri hakkında bilgilenir.
7Temel istatistiksel süreçler hakkında bilgilenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar3METİN YAŞAR
Detay 2023-2024 Bahar4METİN YAŞAR
Detay 2022-2023 Bahar12ORHAN KUMRAL
Detay 2022-2023 Bahar13ORHAN KUMRAL
Detay 2021-2022 Bahar1ORHAN KUMRAL
Detay 2021-2022 Bahar2ORHAN KUMRAL
Detay 2020-2021 Yaz1ORHAN KUMRAL
Detay 2020-2021 Bahar7ORHAN KUMRAL
Detay 2020-2021 Bahar8ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Yaz1ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Bahar9ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Bahar10ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Bahar11ORHAN KUMRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 + 0 3 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. METİN YAŞAR myasar@pau.edu.tr EGT A0233-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, bilimsel bilgiyi edinme süreçlerini bilen, problemine uygun hipotezler üreterek, hipotezlerine uygun bir araştırma süreci yürütebilen psikolojik danışman/öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.
İçerik Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 ölçümlerin düzeyi
3 Merkezi Eğilim ölçüleri (mod, medyan, ortalama)
4 Değişkenlik ölçüleri (ranj, yüzdelikler, çeyrekler, varyans, standart sapma, değişkenlik katsayısı)
5 Değişkenlik ölçüleri (ranj, yüzdelikler, çeyrekler, varyans, standart sapma, değişkenlik katsayısı)
6 Değişkenlik ölçüleri (ranj, yüzdelikler, çeyrekler, varyans, standart sapma, değişkenlik katsayısı)
7 Çarpıklık ve basıklık katsayısı, verilerin tablo grafigle gösterimi
8 Normal dağılım ve hipotez testleri
9 Araştırma methodları (deneysel, yarı-deneysel, korelasyonal desenler)
10 Araştırma methodları (deneysel, yarı-deneysel, korelasyonal desenler)
11 Örnekleme Yöntemleri
12 Çıkarımsal İstatistiksel testler
13 Çıkarımsal İstatistiksel testler
14 Uygun istatistiksel sürecin seçilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
D.J. Sheskin (2004) Handbook of Parametric statistical procedurs. Chapman & Hall/crc Comp. Washington, D.CEnglish
J.L. Myers & A.D. Well (2003) Rsearch Design and Statistical Analysis. Second Edition. Lawrence Erlbaum, Publishers Mahwah, New JersyEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları