Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2006ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.
Ders İçeriği Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar
2Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz eder
3Bir program tasarısının ögelerini ilişkilendirir
4Öğretim kuram ve modellerini tanır
5Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrar
6Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklar
7Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli olur
8Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
ÖK 007      
ÖK 008      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2BİRSEN DOĞAN
Detay 2023-2024 Bahar3HÜLYA ÇERMİK
Detay 2022-2023 Yaz1SERHAT SÜRAL
Detay 2022-2023 Bahar1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2022-2023 Bahar2BİRSEN DOĞAN
Detay 2021-2022 Bahar3BİRSEN DOĞAN
Detay 2021-2022 Bahar4HÜLYA ÇERMİK
Detay 2020-2021 Bahar4BİRSEN DOĞAN
Detay 2020-2021 Bahar5HÜLYA ÇERMİK
Detay 2019-2020 Bahar2VESİLE ALKAN
Detay 2019-2020 Bahar3HÜLYA ÇERMİK
Detay 2019-2020 Bahar4BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2006 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.
İçerik Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması
2 Temel Kavramlar, Eğitim Programı ve Öğeleri
3 Öğretimin tasarlanması Tam Öğrenme Gagne'nin Öğretim Modeli
4 a.Hedefler
5 b.İçerik-Öğrenme ve Öğretim İlkeleri
6 c.Öğretim Stratejileri
7 c.Öğretim Yöntemleri
8 c.Öğretim Teknikleri
9 c.Öğretim Teknikleri
10 c.Öğretim Teknikleri
11 c.İşbirlikli öğrenme
12 c.Çoklu Zeka Kuramı
13 c.Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı
14 d.Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB YayıneviTürkçe
Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks. Türkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks. Türkçe
Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (6. Baskı). Ankara: Nobel Türkçe
Küçükahmet, L. (2010). File lokantası. Özel menü: Eğitimde temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi YayTürkçe
Sönmez, V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2021). Öğretim İlke ve Yöntemleri (4.baskı). Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları