Hafta | Konular |
1 |
Tanışma; Derslik ortamının tanıtılması; Sınıf öğretmenliği mesleği hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması; Türkçe ve ilk okuma yazma öğretimlerinin çocuk eğitimindeki yeri ve önemi hakkında görüş kazanılması.
|
2 |
2004 İlköğretim Programının tanıtılması; Türkçe öğretimi Programının tanıtılması; İlk okuma yazma öğretimi programının tanıtılması; Dersin nasıl işleneceğinin belirlenmesi; Ödev-sunu konularının dağıtımı.
|
3 |
Ses Temelli Cümle yönteminin tanıtılması; Bu yöntemin aşamaları, araçları,teknikleri hakkında kuramsal bilgi verilmesi; İlk okuma yazma öğretiminin içeriği; Harf kümeleri; Eğik bitişik yazının yöntem içinde kullanımı hakkında gerekli açıklamaların yapılması.
|
4 |
e sesinin ve harfinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalı ve uygulamalı örnek çalışma yapılması.
|
5 |
l sesinin ve harfinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalı ve uygulamalı örnek çalışma yapılması; Hece üretme: e + l, l + e , e + le bireşiminin öğretiminin(kapalı ve açık hece üretimi); Sözcük üretimi: ile "ele" , "elle" sözcüklerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma.
|
6 |
a ve t seslerinin ve harflerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma; Hece sözcük, tümce üretimi: e, l, a harfleri ile bireşim çalışmaları; e, l, a, t harfleri ile bireşim çalışmaları; a ve t seslerinin ve harflerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma; Sözcük, tümce ve metin üretmede uyulması gereken ilkelerin öğrenilmesi.
|
7 |
e, l, a, t, i, n, o, r, m seslerinin ve harflerinin öğretiminin tamamlandığı varsayımı ile sözcük, tümce ve metin basamaklarında uygulamalı çalışma yapılması; Büyük harf,rakam ve noktalama işaretlerinin verilişi.
|
8 |
Cümle Yöntemi
|
9 |
Serbest okuma yazma aşamasında öğrenme alanlarına göre kazanımların öğrencilere nasıl kazandırılması gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma.
|
10 |
ARA SINAV
|
11 |
Serbest okuma yazma döneminde sözcük dağarcığını geliştirme teknikleri.
|
12 |
Yetişkinlere İlkokuma Yazma Öğretimi-Birleştirilmiş Sınıflarda İlkokuma Yazma Öğretimi
|
13 |
Ev çalışması, dönüt verme, ölçme-değerlendirme
|
14 |
Genel değerlendirme
|