Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 0301İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ2 + 23. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim programını tanımak, ses temelli cümle yöntemine ilişkin gerekli bilgileri almaktır.
Ders İçeriği Okuma ve yazmanın önemi, okuma prensipleri, okuma yazmaya hazırlık, okuma yazma öğretimi, ses temelli cümle yöntemi ve uygulama aşamaları. Kelime hazinesinin önemi ve geliştirilmesi. Görsel okuma ve sunu. Okuma yazma öğretimi açısından çocukların gelişim özellikleri. Okuma yazma materyalleri ve özellikleri. Okuma yazmanın değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler13030
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2023-2024 Güz2MEHMET UYGUN
Detay 2022-2023 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2022-2023 Güz2İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2021-2022 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2021-2022 Güz2MEHMET UYGUN
Detay 2020-2021 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2020-2021 Güz2MEHMET UYGUN
Detay 2019-2020 Güz1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2019-2020 Güz2BİRSEN DOĞAN
Detay 2019-2020 Güz3BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 0301 İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0133-10 EGT A0233-02 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim programını tanımak, ses temelli cümle yöntemine ilişkin gerekli bilgileri almaktır.
İçerik Okuma ve yazmanın önemi, okuma prensipleri, okuma yazmaya hazırlık, okuma yazma öğretimi, ses temelli cümle yöntemi ve uygulama aşamaları. Kelime hazinesinin önemi ve geliştirilmesi. Görsel okuma ve sunu. Okuma yazma öğretimi açısından çocukların gelişim özellikleri. Okuma yazma materyalleri ve özellikleri. Okuma yazmanın değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma; Derslik ortamının tanıtılması; Sınıf öğretmenliği mesleği hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması; Türkçe ve ilk okuma yazma öğretimlerinin çocuk eğitimindeki yeri ve önemi hakkında görüş kazanılması.
2 2004 İlköğretim Programının tanıtılması; Türkçe öğretimi Programının tanıtılması; İlk okuma yazma öğretimi programının tanıtılması; Dersin nasıl işleneceğinin belirlenmesi; Ödev-sunu konularının dağıtımı.
3 Ses Temelli Cümle yönteminin tanıtılması; Bu yöntemin aşamaları, araçları,teknikleri hakkında kuramsal bilgi verilmesi; İlk okuma yazma öğretiminin içeriği; Harf kümeleri; Eğik bitişik yazının yöntem içinde kullanımı hakkında gerekli açıklamaların yapılması.
4 e sesinin ve harfinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalı ve uygulamalı örnek çalışma yapılması.
5 l sesinin ve harfinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalı ve uygulamalı örnek çalışma yapılması; Hece üretme: e + l, l + e , e + le bireşiminin öğretiminin(kapalı ve açık hece üretimi); Sözcük üretimi: ile "ele" , "elle" sözcüklerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma.
6 a ve t seslerinin ve harflerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma; Hece sözcük, tümce üretimi: e, l, a harfleri ile bireşim çalışmaları; e, l, a, t harfleri ile bireşim çalışmaları; a ve t seslerinin ve harflerinin nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma; Sözcük, tümce ve metin üretmede uyulması gereken ilkelerin öğrenilmesi.
7 e, l, a, t, i, n, o, r, m seslerinin ve harflerinin öğretiminin tamamlandığı varsayımı ile sözcük, tümce ve metin basamaklarında uygulamalı çalışma yapılması; Büyük harf,rakam ve noktalama işaretlerinin verilişi.
8 Cümle Yöntemi
9 Serbest okuma yazma aşamasında öğrenme alanlarına göre kazanımların öğrencilere nasıl kazandırılması gerektiğine ilişkin uygulamalı örnek çalışma.
10 ARA SINAV
11 Serbest okuma yazma döneminde sözcük dağarcığını geliştirme teknikleri.
12 Yetişkinlere İlkokuma Yazma Öğretimi-Birleştirilmiş Sınıflarda İlkokuma Yazma Öğretimi
13 Ev çalışması, dönüt verme, ölçme-değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Öz, F ve K.Çelik (2007). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Anı yayıncılıkTürkçe
Öz, F ve K.Çelik (2007). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Anı yayıncılıkTürkçe
Öz, F ve K.Çelik (2007). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Anı yayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik25Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları