1 | Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. |
2 | Özel eğitim alanının tarihsel gelişimini bilir ve bugün ile gelecek uygulamalar arasındaki ilişkileri kurar. |
3 | Özel eğitim alanı ile ilgili etik kuralları bilir. |
4 | Özel eğitim alanında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir. |
5 | Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve tanılanması, yerleştirme kararlarının verilmesi sürecini bilir. |
6 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) ana bileşenlerini bilir ve BEP hazırlama sürecindeki görev ve sorumluluklarını bilir. |
7 | Kaynaştırma uygulamalarını açıklar ve bireysel farklılıklar temelinde nasıl çeşitlendirilebileceğini ifade eder. |
8 | Özel eğitim uygulamalarında aile eğitiminin önemini ifade eder.. |
9 | Aile eğitimi uygulamalarının ana bileşenlerini açıklar ve süreci ifade eder. |
10 | Zihinsel yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
11 | İşitme yetersizliğinin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, işitme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
12 | Görme yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, görme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
13 | Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığın tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
14 | Dil ve konuşma bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar |
15 | Öğrenme güçlüğünün tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
16 | Duygu ve davranış bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
17 | Otistik bozukluğun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, otistik bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar. |
18 | Özel eğitim alanı ile ilgili Bilimsel Türkçe Dergileri bilir. |