1 | Eğitimi sosyolojik açıdan ele alarak, eğitime sosyal bir anlam ve öz kazandırır. |
2 | Eğitimin sosyal yönünü, sosyolojik bulgularla birleştirir ve kesinliği olan sentez bir uygulama olduğunu kavrar. |
3 | Eğitim sosyolojisinin eğitim ve öğretimden doğan her türlü sorunun çözümüne yönelen teknik bir disiplin olduğunu öğrenir.
|
4 | Öğrencilere eğitim sosyolojisi alanında yapılmış bilimsel araştırmaları tarayarak onlar hakkında kendi görüş ve değerlendirmesini içeren bilimsel bir rapor hazırlar. |
5 | Hazırladığı raporu sınıf içinde etkili biçimde sunma bilgi ve becerisi kazanır |
6 | Öğrenciler sosyal sorumluluk bilgi ve becerisi kazanarak grup çalışması yaparlar. |
7 | Türk toplumunun eğitim sistemini objektif olarak analiz eder. |
8 | Ulusal ve küresel düzeydeki eğitim sorunlarını eleştirel bir bakış açısıyla ele alır. |
9 | Ulusal ve küresel düzeydeki eğitim sorunlarına uygun çözüm yolları önerir. |