Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 312ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2Temel istatistikle ilgili kavramları bilir
3 Eğitimde kullanılan bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçme araçlarını geliştirir.
4Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının geçerlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
6 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001  33          
ÖK 002  44          
Ara Toplam  77          
Katkı00110000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5ÖZEN YILDIRIM
Detay 2020-2021 Bahar5ÖMÜR KAYA KALKAN
Detay 2019-2020 Bahar4ÖMÜR KAYA KALKAN
Detay 2018-2019 Bahar12ÖZEN YILDIRIM
Detay 2017-2018 Bahar6TOLGA COŞGUNER
Detay 2016-2017 Bahar2TOLGA COŞGUNER
Detay 2015-2016 Bahar1AHMET KANMAZ
Detay 2013-2014 Bahar1TOLGA COŞGUNER
Detay 2012-2013 Bahar19RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2011-2012 Bahar5RAMAZAN BAŞTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 312 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÖZEN YILDIRIM ozenyildirim@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçmenin Tanımı
2 Ölçme Türleri
3 Ölçme ile ilgili değişkenler
4 Ölçek ve Türleri
5 Değerlendirme ve Türleri
6 Hata ve türleri
7 Güvenirlik ve türleri
8 Geçerlik ve türleri
9 Ara Sınavlar
10 İstatistiksel işlemler
11 İstatistiksel işlemler
12 İstatistiksel işlemler
13 İstatistiksel işlemler
14 Final Sınavları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hakan AtılganTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları