Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 4002MATEMATİK FELSEFESİ2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını, matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemlerin farkında olmalarını, matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları ve matematik felsefesindeki temel kuramlar hakkında farkındalıklarını arttırmayı sağlamak
Ders İçeriği Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlükte ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi; matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi hakkında fikir sahibi olur.
2Sayılar, kümeler, fonksiyonlar gibi bazı matematiksel nesneleri anlamları açısından değerlendirir.
3Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler üzerinde düşünür.
4Matematik felsefesinin temel kuramlarının matematiğin gelişimi açısından öneminin farkına varır.
5Matematik felsefesinin öncülerinin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur, çalışmaları yorumlar.
6Matematik felsefesi ile matematik eğitimi arasındaki ilişkiyi kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144111424445444
ÖK 00244111424445444
ÖK 00344111424445444
ÖK 00444111424445444
ÖK 00544111424445444
ÖK 00644111424445444
Ara Toplam2424666241224242430242424
Katkı44111424445444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EBRU MUTLU
Detay 2023-2024 Bahar2EBRU MUTLU
Detay 2022-2023 Bahar1EBRU MUTLU
Detay 2022-2023 Bahar2EBRU MUTLU
Detay 2021-2022 Bahar1EBRU MUTLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 4002 MATEMATİK FELSEFESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EBRU MUTLU emutlu@pau.edu.tr EGT A0232-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını, matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemlerin farkında olmalarını, matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları ve matematik felsefesindeki temel kuramlar hakkında farkındalıklarını arttırmayı sağlamak
İçerik Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlükte ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi; matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Matematiksel Düşünme
3 Geçmişten günümüze kadar kısa matematik tarihi
4 Matematikte Bunalımlar, irrasyonel Sayılar
5 Matematikte Bunalımlar, Sonsuz Küçük Hesabı
6 Euclid Dışı Geometri, Paradokslar
7 Mantıkçılık ve Eleştiri
8 Ara sınav
9 Biçimcilik
10 Matematiğin Temellerine İlişkin Felsefi Görüşler
11 Sezgicilik
12 Matematiksel Kesinlikte Analitik ve Sentetik Ayrımı
13 Matematiksel Kesinlik, Mantıkçı Emprizm
14 Matematiksel Kesinlik- Klasik Görüş
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
matematiksel düşünme- cemal yıldırımTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları