Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 2106ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA3 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin ortaokul öğretim programı kapsamında yer alan kazanımlara ve kullanabilecekleri program ve yazılımlara uygun programlamalar yapabilmesini, verilen durumlara uygun algoritmalar geliştirmelerini sağlamak
Ders İçeriği Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Algoritma tasarım ilkelerini bilme
2Akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaları geliştirme
3Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamalarını yapma
4Fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturma
5Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirme
6Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlama ve uygulamalar yapma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0013411142554555 
ÖK 00234111425554555
ÖK 00334111425545555
ÖK 00434111425545555
ÖK 00534111425545555
ÖK 00634111425545555
Ara Toplam1824666241230302529303025
Katkı34111425545554

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TAYFUN TANYERİ
Detay 2023-2024 Bahar2TAYFUN TANYERİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 2106 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN TANYERİ ttanyeri@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin ortaokul öğretim programı kapsamında yer alan kazanımlara ve kullanabilecekleri program ve yazılımlara uygun programlamalar yapabilmesini, verilen durumlara uygun algoritmalar geliştirmelerini sağlamak
İçerik Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve kaynakların verilmesi
2 Bilgi işlemsel düşünme kavramına kuramsal bir bakış
3 Bilgi işlemsel düşünmenin matematiksel düşünme için önemi
4 Güncel yazılımlardan GeoGebra'nın bilgi işlemsel düşünmeye ve matematiksel düşünmeye katkısı
5 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı: Bilgi İşlemsel Düşünme ve FeTeMM ve teknoloji destekli matematiksel modelleme
6 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı: Bilgi İşlemsel Düşünme ve FeTeMM ve teknoloji destekli matematiksel modelleme
7 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
8 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
9 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
10 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
11 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı
12 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı
13 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı ve özdeğerlendirme
14 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı ve özdeğerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları