Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 1108MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin matematik eğitiminde teknolojinin farklı rollerini ve bu rollerin öğrenmedeki etkililiğini sorgulamalarını ve matematik eğitiminde teknolojinin etkili entegrasyonuna yönelik yenilikçi görüşler üretmelerini sağlamak
Ders İçeriği Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry, CAS, MAPLE, DERIVE, Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.), teknolojinin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematik eğitiminde kullanılan teknolojileri bilirler.
2Teknoloji kullanımının matematik öğretimine ve öğrenimine katkısını bilirler.
3Teknolojinin matematik eğitiminde kullanımında öğretmenin ve öğrencinin rollerini kavrarlar.
4 Teknoloji kullanımının avantajlarını ve dezavantajlarını kavrar.
5Matematik eğitiminde teknoloji entegrasyonuna ilişkin yenilikçi fikirler üretirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00154            
ÖK 002544345     4  
ÖK 00354544      4  
ÖK 004    54     4  
ÖK 005        4     
Ara Toplam151297139  4  12  
Katkı32213200100200

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TAYFUN TANYERİ
Detay 2023-2024 Bahar2TAYFUN TANYERİ
Detay 2022-2023 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2022-2023 Bahar2ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 1108 MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN TANYERİ ttanyeri@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencilerin matematik eğitiminde teknolojinin farklı rollerini ve bu rollerin öğrenmedeki etkililiğini sorgulamalarını ve matematik eğitiminde teknolojinin etkili entegrasyonuna yönelik yenilikçi görüşler üretmelerini sağlamak
İçerik Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry, CAS, MAPLE, DERIVE, Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.), teknolojinin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve kaynakların verilmesi
2 Bilgi işlemsel düşünme kavramına kuramsal bir bakış
3 Bilgi işlemsel düşünmenin matematiksel düşünme için önemi
4 Güncel yazılımlardan GeoGebra'nın bilgi işlemsel düşünmeye ve matematiksel düşünmeye katkısı
5 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı: Bilgi İşlemsel Düşünme ve FeTeMM ve teknoloji destekli matematiksel modelleme
6 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı: Bilgi İşlemsel Düşünme ve FeTeMM ve teknoloji destekli matematiksel modelleme
7 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
8 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
9 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
10 Çeşitli dinamik matematik tasarımları ve programlama görevleri üzerine çalışma
11 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı
12 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı
13 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı ve özdeğerlendirme
14 Teknoloji destekli matematiksel etkinlik tasarımı ve özdeğerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları