Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 4005MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının çıkarım yapma, önermelerin geçerliliğini savunma, genellemelerde bulunma, mantıksal örüntüleri kullanarak stratejiler yapılandırma gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlayarak matematiğin mantıksal akıl yürütme süreçlerini doğru ve etkin biçimde kullanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma, mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1• Çıkarım yapma ve akıl yürütme süreçlerini bilir.
2• Farklı düşünme süreçleri içerisinde genellemelerde bulunur.
3• Herhangi bir matematiksel durumu örüntü ve ilişkileri açıklayarak ve kullanarak analiz eder.
4• Yuvarlama yaparak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur.
5• Uygun sayıları gruplandırarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur.
6• İlk ve son basamakları kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur.
7• Kendi stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur.
8• Belirli bir referans noktasını kullanarak ölçmeye ilişkin tahminlerde bulunur.
9• Ortaokul matematiğinde mantıksal akıl yürütme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00133343235322111
ÖK 00233343234443111
ÖK 00333342224443221
ÖK 00444342225422211
ÖK 00544332225422211
ÖK 00644332225422211
ÖK 00744332225522211
ÖK 00844332225522211
ÖK 00945555455555545
Ara Toplam3334293323202343382523191313
Katkı44343235433211

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EMİNE GAYE ÇONTAY
Detay 2023-2024 Güz2EMİNE GAYE ÇONTAY
Detay 2023-2024 Güz3EMİNE GAYE ÇONTAY
Detay 2023-2024 Güz4EMİNE GAYE ÇONTAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 4005 MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE GAYE ÇONTAY germec@pau.edu.tr EGT A0431-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının çıkarım yapma, önermelerin geçerliliğini savunma, genellemelerde bulunma, mantıksal örüntüleri kullanarak stratejiler yapılandırma gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlayarak matematiğin mantıksal akıl yürütme süreçlerini doğru ve etkin biçimde kullanmalarını sağlamak.
İçerik Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma, mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin ve ders beklentilerinin tanıtılması
2 Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliğini savunma
3 Farklı düşünme süreçleri içerisinde genellemelerde bulunma/matematiksel düşünme ve ispat yöntemleri
4 Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme
5 Yuvarlama yaparak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunma
6 Uygun sayıları gruplandırarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunma
7 İlk ve son basamakları kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunma
8 Ara Sınav
9 Mantıksal akıl yürütme stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlere bulunma
10 Kendi stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunma
11 Belirli bir referans noktasını kullanarak ölçmeye ilişkin tahminlerde bulunma
12 Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejilerini kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama
13 Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejilerini kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama
14 Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejilerini kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aeseven, A. Matematik öğretim yöntemleri. Matematik Öğretimi ve Matematiksel modelllemeTürkçe
Aggarwal, R.S. A modern approach to logical reasoning (2 colour edition)Türkçe
Baykul, Y. Ortaokulda matematik öğretimiTürkçe
Baki, A. Kuramdan uygulamaya matematik EğitimiTürkçe
Bronkhorst, H., Roorda, G. , Suhre, c., Goedhart, M. (2020). Logical reasoning in formal and everyday reasoning tasks., International Journal of Science and Mathematics Education, 18, 1673-1694.Türkçe
Düzüak, A. V (. ). Bilimsel muhakeme becerileri ile düşünme sanatı, Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
İmamoğlugil, H. Klasik mantıkta akıl yürütme, Araştırma YayınlarıTürkçe
Uğurel, I, (2020)(ED) . Matematiksel ispat ve öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Nunes, T., Bryant, P., Evans, D., Bell, D., Gardner, S., Gardner, A., Carraher, J. (2007). The contribution of logical reasoning to the learning of mathematics in primary school, 25, 147-166.Türkçe
Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik YayıncılıkTürkçe
Yıldırım, C. (2011). Matematiksel düşünme. İstanbul: Remzi Kitabevi. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları