Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 5006MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur.
2Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar.
3Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder.
4Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur.
5Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir.
6Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00134111334554554
ÖK 00234111334554554
ÖK 00334111334554554
ÖK 00434111334554554
ÖK 00534111334554554
ÖK 00634111334554554
Ara Toplam1824666181824303024303024
Katkı34111334554554

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 5006 MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
İçerik Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Öz-düzenlemenin tanımı, öz-düzenleyici öğrenme teorileri ve öz-düzenlemeli öğrenme süreçleri
3 Matematik eğitiminde öz-düzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi, Matematik öğretiminde öz-düzenlemeli öğrenenin özellikleri
4 Öz-düzenlemeli öğrenme stratejileri
5 Öz-düzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları
6 Üstbiliş, üstbiliş becerileri
7 Üstbiliş ve öz-düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
8 Öğretmenlerde öz-düzenleme 1. kısım
9 Öğretmenlerde öz-düzenleme 2. kısım
10 Öğretmen adaylarında öz-düzenleme
11 Öz-düzenleme ile ilgili ulusal güncel çalışmaların incelenmesi
12 Öz-düzenleme ile ilgili uluslararası güncel çalışmaların incelenmesi
13 Öz-düzenleme &Akademik Başarı
14 Öz-düzenleme ile ilgili literatür derleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ÖZDÜZENLEME - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, NOBEL Akademik YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Ödev25Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları