Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 5001BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, seçilen bir Dinamik Matematik Yazılımını ve Bilgisayar Cebiri Sistemini matematiksel düşünceyi desteklemek için etkili bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak
Ders İçeriği Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımları. Yazılımların kendine özgü dilini kullanarak matematik prosedürleri (özel programcıklar) yazma. Bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli matematik eğitimi uygulamaları üretme. Proje tabanlı çalışmalar ile üretilen öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bir Dinamik matematik yazılımını çeşitli matematik kavramlarının özelliklerini analiz etmek için kolaylıkla kullanır
2Bilgisayar programlama alanında algoritmanın önemini kavrar
3Bir Bilgisayar Cebiri Sistemi ile matematik prosedürleri (küçük kodlar) yazar
4Bir matematik kavramının yapılandırması ve üzerinde deneme yanılmalar yapılabilmesi için uygun yazılımı seçerek öğrenme ve öğretmeye yönelik uygulamalar üretir
5Matematiğin bilgisayar programlama için önemini takdir eder
6Matematiksel düşünmedeki algoritmik yapı ile bilgisayar programlama arasındaki ilişkiyi fark eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144444545545545
ÖK 00244444545545545
ÖK 00344444545545545
ÖK 00444444545545545
ÖK 00544444545545545
ÖK 00644444545545545
Ara Toplam2424242424302430302430302430
Katkı44444545545545

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 5001 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin, seçilen bir Dinamik Matematik Yazılımını ve Bilgisayar Cebiri Sistemini matematiksel düşünceyi desteklemek için etkili bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak
İçerik Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımları. Yazılımların kendine özgü dilini kullanarak matematik prosedürleri (özel programcıklar) yazma. Bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli matematik eğitimi uygulamaları üretme. Proje tabanlı çalışmalar ile üretilen öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı
2 Bilgisayarların öğrenme sürecine etkisi
3 Matematik problemlerinin çözümünde bilgisayarların rolü-1
4 Matematik problemlerinin çözümünde bilgisayarların rolü-2
5 Problem çözme adımlarında bilgisayarlar - Örnek uygulama-1
6 Problem çözme adımlarında bilgisayarlar - Örnek uygulama-2
7 Kavramsal öğrenmede bilgisayarlar -Örnek Uygulama -1
8 Kavramsal öğrenmede bilgisayarlar -Örnek Uygulama -2
9 Bilgisayar destekli matematiksel etkinlik tasarımı-1. aşama
10 Bilgisayar destekli matematiksel etkinlik tasarımı-2. aşama
11 Bilgisayar destekli matematiksel etkinlik tasarımı-3. aşama
12 Bilgisayar destekli matematiksel etkinlik tasarımı-4. aşama
13 Bilgisayarların matematik eğitiminde etkili kullanımına eleştirel bakış-1
14 Bilgisayarların matematik eğitiminde etkili kullanımına eleştirel bakış-2
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Editors: Aldon, Gilles, Trgalova, Jana (Eds.) Technology in Mathematics TeachingEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları