Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 5009MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına, okul dışı ortamlarda matematik öğretimi ve bu ortamlara uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek, bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi aşamalarına örnek bir uygulama ile her bir öğretmen adayının katılımını sağlamak
Ders İçeriği Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri,sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul dışı öğrenmenin kapsamını bilir.
2Okul dışı öğrenme etkinlik uygulamalarını bilir
3Okul dışı matematik öğretimi etkinlik uygulamalarını bilir
4Okul dışı öğrenme ortamlarında proje tabanlı öğretim yönteminin kullanımını açıklar
5Okul dışı öğrenme ortamlarında ortam temelli öğretim yönteminin kullanımını açıklar
6Okul dışı öğrenme ortamlarında problem temelli öğretim yönteminin kullanımını açıklar
7Bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesini yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00134111425554555
ÖK 00234111425554555
ÖK 00334111425554555
ÖK 00434111425554555
ÖK 00534111425554555
ÖK 00634111425554555
ÖK 00734111425554555
Ara Toplam2128777281435353528353535
Katkı34111425554555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 5009 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretmen adaylarına, okul dışı ortamlarda matematik öğretimi ve bu ortamlara uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek, bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi aşamalarına örnek bir uygulama ile her bir öğretmen adayının katılımını sağlamak
İçerik Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri,sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin ve yapılacak çalışmaların tanıtımı
2 Matematiğin doğası
3 Matematik öğrenme ve öğretme
4 Matematik yapma ve bilmenin incelenmesi
5 Çağdaş matematik eğitimi anlayışı matematik öğretmenleri standartlarıyla matematik öğretimi
6 Okul matematiğinin ilkeleri Matematiği tüm çocuklara eşit şekilde öğretmek
7 Matematik eğitiminde durumda öğrenme
8 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikler
9 Okul dışı öğrenme ortamları (bilim merkezleri, bilim şenlikleri, bilim kampları, müzeler, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri,sanayi kuruluşları, millî parklar, oğal ortamlar, kırsal bölgeler vb)
10 Bir okul dışı öğrenme ortamında uygulama
11 Genel olarak okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Mümkün olursa ) teknik gezi
12 okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması
13 okul dışı öğrenme etkinliklerinin uygulanması
14 okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.Türkçe
Okulum Denizli Lise https://denizli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/10091531_OKULUM_DENIZLI_LISE_KITAP_.pdfTürkçe
Okulum Denizli İlkokul http://denizli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/10091611_OKULUM_DENIZLI_ILKOKUL_KITAP_.pdfTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları