Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 3002CEBİR ÖĞRETİMİ3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin temel alanlarından biri olan cebir, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
Ders İçeriği Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Cebirsel düşünmenin tanımını bilir ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki yerini önemser.
2Cebir öncesi dönem hakkında bilgi sahibi olur.
3Aritmetik-cebir ilişkisini yorumlar.
4Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme kavramlarını kavrar.
5Cebir öğretiminde farklı gösterimlerin öneminin farkına varır, gösterimler arasındaki dönüşümü yapar.
6Temel cebir kavramlarının öğretimine ilişkin ders içeriği düzenler, uygun öğretim materyalleri geliştirir.
7Cebirle ilgili temel kavramların günlük hayatla ve diğer derslerle olan ilişkisini kurar.
8Öğrencilerin temel cebir kavramlarına ilişkin bilgisini yoklar, yorumlar; kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00134111425554555
ÖK 00234111425545555
ÖK 00334111425545555
ÖK 00434111425545555
ÖK 00534111425545555
ÖK 00634111425545555
ÖK 00734111425545555
ÖK 00834111425545555
Ara Toplam2432888321640403339404040
Katkı34111425545555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EBRU MUTLU
Detay 2023-2024 Bahar2EBRU MUTLU
Detay 2022-2023 Bahar1EBRU MUTLU
Detay 2022-2023 Bahar2EBRU MUTLU
Detay 2021-2022 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar2EBRU MUTLU
Detay 2020-2021 Bahar1AYTUĞ ÖZALTUN ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 3002 CEBİR ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EBRU MUTLU emutlu@pau.edu.tr EGT A0232-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının matematiğin temel alanlarından biri olan cebir, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
İçerik Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Cebirsel düşünme
2 Cebirsel düşünme
3 Cebirsel düşünmenin matemetik öğretimdeki önemi
4 Cebirsel düşünmenin matemetik öğretimdeki önemi
5 temel cebirsel kavramlar
6 cebir öncesi dönem
7 aritmetik-cebir ilişkisi
8 aritmetik-cebir ilişkisi
9 genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
10 genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
11 temel cebir kavramları
12 cebir öğretiminde farklı gösterimler
13 değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi
14 öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hataları, kavram yanılgıları ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi, Editör: Gülfem Sarpkaya AktaşTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları