Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 3003GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerileri geliştirmek.
Ders İçeriği Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1• Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler.
2• Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder.
3• Geometrik cisimleri çözümler.
4• Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer.
5• Geometrik dönüşümlerle ilgili çıkarımlar yapar.
6• Farklı örüntü ve süslemeleri yapılandırarak bunlar arasındaki ilişkileri anlar.
8• Pisagor teoreminin farklı ispat uygulamalarını geometrik materyaller üzerinde uygular.
9• Çeşitli geometri materyalleri kullanarak zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme uygulamaları yapar ve bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkabilecek öğrenci kavram yanılgılarını tespit ederek yorumlar.
10• Temel geometri ve ölçme konularında çeşitli materyallerin günlük hayat uygulamalarını inşa eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144333224443211
ÖK 00255233334343311
ÖK 00354333334333411
ÖK 00454443335443321
ÖK 00555334434422321
ÖK 006443322255 4511
ÖK 00855344434432311
ÖK 00955554223233311
ÖK 01055445545544522
Ara Toplam4341303231282538342727311210
Katkı55343334433311

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU
Detay 2023-2024 Güz2ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 3003 GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerileri geliştirmek.
İçerik Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı
2 Geometri Öğretiminde kullanılan araç gereçler
3 Geometrinin doğası Geometri öğrenme ve öğretme
4 Geometri ve ölçmede ölçme ve değerlendirme
5 Geometride tanımlar ve önemi
6 Geometrik düşünme düzeyleri
7 Geometrik düşünme düzeylerine göre etkinlikler
8 Zihnin Geometrik Alışkanlıkları
9 Temel geometri kavramları ve geometrinin oluşumu
10 Eşlik ve benzerlik / Boyut
11 Açı ve Öğretimi
12 Çokgenlerin Öğretimi
13 Çevre ve Alan Öğretimi
14 Geometrik Cisimlerin Öğretimi / Geometrik Dönüşümler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Umay, A. (2007). Eski Arkadaşımız Okul Matematiğinin Yeni Yüzü , aydan Web Tesisleri, Ostim AnkaraTürkçe
Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık.Türkçe
MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.Türkçe
Ağırman-Aydın, T., Küçük Demir, B. (2020) Geometri ve Öğretimi https://www.pegem.net/kitabevi/445024-Geometri-ve-Ogretimi-kitabi.aspx PegemTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları