Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 3001SAYILARIN ÖĞRETİMİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin en temel kavramı olan sayı kavramını, sayı sistemlerinin kurulumunu, sayı kümelerini, sayıların gösterimleri arasındaki dönüşümlerini yapılandırmalarını; bu konuların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
Ders İçeriği Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematikte kullanılan farklı sayı sistemlerini önemser ve bu sayı sistemlerinin kurulumu hakkında bilgi sahibi olur.
2Farklı sayı sistemleri ile yapılan işlemlerin özelliklerini ve kullanım yerlerini bilir.
3Çarpanlar ve katlar, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur ve bu kavramlarla ilgili farklı uygulamaları yapar.
4Sayıların farklı gösterimlerini kavrar ve bu gösterimler arasındaki dönüşümü yapar.
5Rasyonel ve irrasyonel sayılar ile bu sayı kümelerinin özellikleri arasındaki farkı kavrar.
6Kümelerle ilgili temel kavramları bilir ve bu kavramlarla ilgili uygulamalar yapar.
7Sayılarla ilgili temel kavramların öğretimine ilişkin ders içeriği düzenler, uygun öğretim materyalleri geliştirir.
8Sayılarla ilgili temel kavramların günlük hayatla ve diğer derslerle olan ilişkisini kurar.
9Öğrencilerin sayıların temel kavramlarına ilişkin bilgisini yoklar, yorumlar; kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00123222424454544
ÖK 00223222424454544
ÖK 00323222424454544
ÖK 00423222424454544
ÖK 00523222424454544
ÖK 00623222424454544
ÖK 00723222424454544
ÖK 00823222424454544
ÖK 00923222424454544
Ara Toplam1827181818361836364536453636
Katkı23222424454544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EBRU MUTLU
Detay 2023-2024 Güz2EBRU MUTLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 3001 SAYILARIN ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EBRU MUTLU emutlu@pau.edu.tr EGT A0232-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının matematiğin en temel kavramı olan sayı kavramını, sayı sistemlerinin kurulumunu, sayı kümelerini, sayıların gösterimleri arasındaki dönüşümlerini yapılandırmalarını; bu konuların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
İçerik Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 sayı kavramı ve sayı hissi
3 doğal sayı kavramı ve öğretimi
4 çarpanlar ve katlar, bölünebilme kuralları
5 kesir kavramı ve öğretimi
6 kesirlerle işlemler ve öğretimi
7 tam sayı kavramı ve tam sayılarda işlemler öğretimi
8 ondalık sayı ve ondalık sayılarda işlemler ve öğretimi
9 Ara sınav
10 Rasyonel sayı kavramı ve öğretimi
11 Oran ve orantı kavramları, orantısal akıl yürütme
12 Üslü ifadeler ve öğretimi
13 Reel sayı ve köklü sayıların öğretimi
14 Kümeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sayıların Öğretimi, Editör, Doç.Dr. Melihan ÜnlüTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları