Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 2001MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenmenin anlamını kavramalarını sağlamak
Ders İçeriği Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış..
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğasını açıklar.
22. Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamını bilir.
33. Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri açıklar.
44. Matematik öğretiminin tarihçesini açıklar.
55. Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını bilir.
66. Matematik öğretiminde temel becerileri tanır.
77. Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları açıklar.
88. Etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini tanır.
99. Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001  3353 42213  
ÖK 002 233533 3 1   
ÖK 0032 33545  21   
ÖK 004  3353 32213  
ÖK 005  33533 3 1   
ÖK 0062 33445  21   
ÖK 007 2333133321   
ÖK 008              
ÖK 009  333 33321   
Ara Toplam44242435212213161286  
Katkı00334221211100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EBRU MUTLU
Detay 2023-2024 Güz2EBRU MUTLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 2001 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EBRU MUTLU emutlu@pau.edu.tr EGT A0232-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenmenin anlamını kavramalarını sağlamak
İçerik Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış..
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik ve matematiksel düşünmenin doğası
2 Matematiksel düşünme, öğrenme ve öğretmenin doğası
3 Matematik öğretimi
4 Matematik öğretimi ile oluşturulan beceriler
5 Çoklu temsillerin kullanımı
6 Gerçekçi matematik eğitimi
7 Matematik öğretiminde teknoloji
8 Probleme dayalı matematik öğretim
9 Ara sınav
10 İş birliğine dayalı öğrenme
11 Proje tabanlı öğrenme
12 ders imecesi
13 öğrenme yol haritaları
14 sorgulama temelli öğretim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları