Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDE 416FRANSIZCA VIII2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders Fransızca I-II-III-IV-V-VI-VII’nın devamı niteliğini taşımanın yanı sıra öğrencilerin Fransızca dilbilgisi bilincini pekiştirmek ve yazma, okuma ve okuduğunu anlama ve çeviri becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Ders İçeriği Dolaylı anlatım ve soru cümleleri, Zıtlık ifade eden zarf cümleleri, Haber kipi ve dilek istek kipi, -meden önce / -dikten sonra zaman ifadeleri (avant de…/après avoir…..).Değişik cümle türleriyle çeviri çalışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dolaylı anlatımda soru cümlelerini bilir ve kullanır.
2Dolaylı anlatım çeşitlerini kullanır.
3Zıtlık ifade eden zarf cümlelerini kullanır.
4Haber kipi ya da dilek-istek kipini ayırır ve kullanır. (Indicatif ou subjonctif-kullanım yerleri)
5-meden önce / -dikten sonra zaman(avant de…/après avoir…..) ifadelerini bilir ve kullanır.
6Öğrenilen dilde okuduğu bir metni anlar ve çevirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00143312122311  3
ÖK 0022222122222   3
ÖK 0032332121312   4
ÖK 0043212212112   3
ÖK 0054144431321   4
ÖK 0064331212231   4
Ara Toplam19141612121010131291  21
Katkı32322222220004

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2021-2022 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2016-2017 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDE 416 FRANSIZCA VIII 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YUSUF ZİYA AYHAN yzayhan@pau.edu.tr İTBF A0112 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders Fransızca I-II-III-IV-V-VI-VII’nın devamı niteliğini taşımanın yanı sıra öğrencilerin Fransızca dilbilgisi bilincini pekiştirmek ve yazma, okuma ve okuduğunu anlama ve çeviri becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
İçerik Dolaylı anlatım ve soru cümleleri, Zıtlık ifade eden zarf cümleleri, Haber kipi ve dilek istek kipi, -meden önce / -dikten sonra zaman ifadeleri (avant de…/après avoir…..).Değişik cümle türleriyle çeviri çalışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yaşamda önemli değerler, Bir kişinin söylediklerini anlatma, aktarma, Dolaylı anlatım (Le discours rapporté au présent Demander si-demander quel-demander ce que + cümle)(Unité 7 – Leçon 25)
2 Bir kişinin söylediklerini anlatma, aktarma, Dolaylı anlatım (Le discours rapporté ou indirect au présent Demander si-demander quel-demander ce que + cümle--- Demander + mastar fiil--- préciser que-Dire que-Répondre que + cümle) (Leçon 25)
3 Dolaylı anlatım (Le discours rapporté ou indirect au présent, Demander si-demander quel-demander ce que + cümle--- Demander + mastar fiil--- préciser que-Dire que-Répondre que + cümle) (Leçon 25)
4 Vatandaşlık, oy kullanma, seçimlere katılım, Zıtlık ifadeleri (L’opposition et la concession, Contrairement à – mais – pourtant ) (Ce qui(sujet) – ce que(objet) + cümle) (Leçon 26)
5 : Seçimlere katılım, Zıtlık ifadeleri (L’opposition et la concession, Contrairement à – mais – pourtant ) (Ce qui(sujet) – ce que(objet) + cümle) (Leçon 26)
6 Başkalarının fikrini sorma, anket yapma, Haber kipi ya da dilek-istek kipi (Indicatif ou subjonctif-kullanım yerleri) (Leçon 27)
7 Anket yapma, Haber kipi ya da dilek-istek kipi (Indicatif ou subjonctif-kullanım yerleri) (Leçon 27)
8 Bir konuda fikrini söyleme, taraf ya da karşı olduğunu belirtme, bilan grammatical de l’unité – unite’nin gramer tekrarı (Leçon 28)
9 Fransızca’da kullanılan klişeler, günlük konuşmalarda kullanımı, (Les constructions impersonnelles –il paraît que- il est clair que-il semblerait que-il faut que-il faudrait que-) (Unité 8 - Leçon 29)
10 Dolaylı anlatım, günlük konuşmalarda kullanımı, (Les constructions impersonnelles –il paraît que- il est clair que-il semblerait que-il faut que-il faudrait que-) (Futur antérieur –formation et emploi – yapısı ve kullanımı) (Leçon 29)
11 Araba kullanırken telefonla konuşma, tehlikeleri, Değişik ortamlarda telefon kullanımı, Trafik kazaları, (Avant de + infinitif présent / après + infinitif passé) La forme passive- (Leçon 30)
12 Değişik ortamlarda telefon kullanımı, Trafik kazaları, L'expression de la conséquence (Leçon 30)
13 Çizgi film, işletme yaşamı, çalışma ortamı, L'expression de but- (Leçon 31)
14 Fransa –Karayolları – Kazalar –Alınacak önlemler,Basın haberleri, Bilan grammatical, Unite gramer tekrarı (Leçon 32)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları