Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IDE 34419. YY. İNGİLİZ ROMANI - II4 + 06. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı 20. yüzyılın ilk yarısında roman türündeki gelişmeleri, dönemin sosyal, ekonomik, felsefi gelişimleri ışığında öğretmektir. Forster, Conrad, Woolf ve dönemin diğer romancıları ve eserleri felsefi ve biçimsel olarak incelenecektir.
Ders İçeriği 19. yy İngiliz romanı, bir tür olarak romanın gelişimi, özellikleri ve örnekler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
119. yüzyıl Romanının kökenlerini ve geçmişten 19. yüzyıla kadar olan gelişimini takip eder.
219. Yüzyılın 2. yarısındaki felsefi ve düşünce sistemini kavrar.
319. yüzyılın 2. yarısında meydana gelen sosyal, siyasal ve edebi gelişmeleri çözümler.
419. yüzyıl Romanın da meydana gelen değişiklikleri tanır.
519. Yüzyıl 2. dönem Romanlarını biçem, içerik ve konu bakımından analiz eder.
619. Yüzyıl 2. dönem Romanını teknik özelliklerini kavrar.
719. Yüzyıl 2. dönem Romanlarını karakter özelliklerini ve dönem boyunca geçirdikleri evrimi takip eder.
819. Yüzyıl 2. dönem Romanının İngiliz Romanına ve gelişimine olan katkısını değerlendirir.
919. yüzyılın 2. yarsında Romanın tür olarak diğer türlerle olan bağlantılarını, temas noktalarını, ve birbirleriyle olan etkileşimlerini inceler.
1019. Yüzyıl romanının yüzyıl boyunca geçirdiği aşamaları romanları karşılaştırarak kavrar.
1119. Yüzyıl romanının anlatım tekniklerini kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155555545555535
ÖK 00255555545454534
ÖK 00355555545455535
ÖK 00455555545555534
ÖK 00555554554554534
ÖK 00655555555555535
ÖK 00755554555554535
ÖK 00855555555555535
ÖK 00955554545454534
ÖK 01055555555554535
ÖK 01155554545554535
Ara Toplam5555555551554954525549553351
Katkı55555545554535

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2REYHAN ÖZER TANİYAN
Detay 2022-2023 Bahar2REYHAN ÖZER TANİYAN
Detay 2021-2022 Bahar2REYHAN ÖZER TANİYAN
Detay 2020-2021 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2019-2020 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2018-2019 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2017-2018 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2016-2017 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2015-2016 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2014-2015 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN
Detay 2013-2014 Bahar2CUMHUR YILMAZ MADRAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IDE 344 19. YY. İNGİLİZ ROMANI - II 4 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi REYHAN ÖZER TANİYAN rotaniyan@pau.edu.tr İTBF A0315 İTBF A0316 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı 20. yüzyılın ilk yarısında roman türündeki gelişmeleri, dönemin sosyal, ekonomik, felsefi gelişimleri ışığında öğretmektir. Forster, Conrad, Woolf ve dönemin diğer romancıları ve eserleri felsefi ve biçimsel olarak incelenecektir.
İçerik 19. yy İngiliz romanı, bir tür olarak romanın gelişimi, özellikleri ve örnekler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Victorian Period
2 Victorian Novel
3 The Mill On The Floss Book-1
4 The Mill On The Floss Book-2-3
5 The Mill On The Floss Book-4-5
6 The Mill On The Floss Book-6 -7
7 R. Haggard - She
8 R. Haggard - She
9 R. Haggard - She
10 R. Haggard - She
11 H. G. Wells - The Time Machine
12 H. G. Wells - The Time Machine
13 H. G. Wells - The Time Machine
14 H. G. Wells - The Time Machine
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
The Mill on the FlossEnglish
She English
the Time MachineEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları