Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDE 312FRANSIZCA VI2 + 26. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders Seçmeli Yabancı Dil I-II-III-IV-V(Fransızca)’nın devamı niteliğini taşımanın yanı sıra öğrencilerin Fransızca dilbilgisi bilincini pekiştirmek ve yazma, okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Ders İçeriği Belirtisiz zamir ve sıfatlar, Dilek-istek kipi ve kullanımı, Dolaylı anlatım ve dilek-istek kipi, Basit geçmiş zaman ve şimdiki zamanın hikayesi zamanları,Zarflar ve sıfatların kullanım yerleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Belirtisiz sıfat ve zamirleri bilir ve kullanır.
2Dilek – istek kipini ve kullanım yerlerini bilir.
3Dolaylı anlatım yapılarını bilir ve dilek istek kipiyle birlikte kullanır.
4Basit geçmiş zaman ve şimdiki zamanın hikayesi zamanlarını kavrar ve kullanım yerlerini bilir.
5Öğrenilen dilde zarfların kullanımını bilir ve zarflarla sıfatları ayırır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0014331212231   4
ÖK 0024324211222   4
ÖK 0032221222221   3
ÖK 00441212121111   
ÖK 005222212121 1  2
Ara Toplam16111199789952  13
Katkı32222122210003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2022-2023 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2021-2022 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2019-2020 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2017-2018 Bahar2FATMA KABA
Detay 2015-2016 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDE 312 FRANSIZCA VI 2 + 2 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YUSUF ZİYA AYHAN yzayhan@pau.edu.tr İTBF A0112 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu ders Seçmeli Yabancı Dil I-II-III-IV-V(Fransızca)’nın devamı niteliğini taşımanın yanı sıra öğrencilerin Fransızca dilbilgisi bilincini pekiştirmek ve yazma, okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
İçerik Belirtisiz zamir ve sıfatlar, Dilek-istek kipi ve kullanımı, Dolaylı anlatım ve dilek-istek kipi, Basit geçmiş zaman ve şimdiki zamanın hikayesi zamanları,Zarflar ve sıfatların kullanım yerleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Les voeux de nouvel an, les bonnes resolutions pour la nouvelle année, Şart cümleleri (Si + imparfait + conditionnel présent) (Unité 3 - Leçon 9)
2 Rejim yapma, zayıflama dilekleri, Şart cümleleri (Si + imparfait + conditionnel présent) Belirsiz sıfatlar (Adjectifs indéfinis- Chaque, plusieurs, tout, certain ) (Leçon 9)
3 Bir rejim hikayesi, Zamirler (Pronoms en / y ), Belirtisiz sıfat ve zamirler (Adjectifs et pronoms indéfinis- Chaque, plusieurs, tout, certain ) (Leçon 10)
4 Sigara içme ve sigarayı bırakma, Şart cümleleri, Dilek istek kipi Subjonctif, (il faut que + subjonctif , il vaut mieux que + subjonctif) (Leçon 11)
5 Dilek istek kipi Subjonctif kullanımı, Zorunluluk (Verbe Devoir + infinitif), (Leçon 11)
6 Dünya sağlık günü 31 Mayıs 2002, Hareketsizlik ve sağlık sorunları, Dilek istek kipi Subjonctif kullanımı, (il faut que + subjonctif , il vaut mieux que + subjonctif) Zorunluluk (Verbe Devoir + infinitif), (Leçon 12)
7 Hareketsizlik ve sağlık sorunları, Dilek istek kipi Subjonctif kullanımı, (il faut que + subjonctif , il vaut mieux que + subjonctif) Zorunluluk (Verbe Devoir + infinitif),Bilan grammatical-gramer egzersizleri (Leçon 12)
8 Sözlü değerlendirme çalışması,İki çocuklu bir aile,Paris’ten daha küçük bir şehire taşınacaklar, onlara sözlü olarak verilecek tavsiyeler.
9 Çalışma yaşamı , işsizlik sorunu, öğrenciler ve iş bulma, kadınlar ve iş hayatı, Fransızca’da Şimdiki zaman, Di’li geçmiş zaman ve Miş’li geçmiş zaman karşılaştırma, (Présent-Passé composé-Imparfait kullanımları) (Leçon 13)
10 Çalışma yaşamı, kadınlar ve iş hayatı, Erkekler ve çocuk bakımı, Zarflar ve sıfatlar (Les adverbes en – ment, Seule- ment / régulière- ment) , (Ne.........que = seulement) (Leçon 14 )
11 Kadınlar ve iş hayatı, Erkekler ve çocuk bakımı, Zarflar ve sıfatlar (Les adverbes en – ment, Seule- ment / régulière- ment) , (Ne.........que = seulement) (Leçon 14)
12 Anılarını anlatma, Tanınmış bir kişinin yaşamı, Zaman zarfları (Depuis , il y a, kullanım ve farkları) (Leçon 15)
13 Fransız Eğitim sistemi, Farklı eğitim sistemlerini karşılaştırma, (Bilan grammatical ) (Leçon 16)
14 Farklı eğitim sistemlerini karşılaştırma, Dil bilgisi konularının tekrarı (Bilan grammatical ) (Leçon 16)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Taxi 2 (Methode de français/Cahier d'exercices)Türkçe
Taxi 2 (Methode de français/Cahier d'exercices)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları