Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5001EĞİTİME GİRİŞ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz9İBRAHİM TUNCEL
Detay 2023-2024 Güz10İBRAHİM TUNCEL
Detay 2023-2024 Güz22ÖZGE TARHAN
Detay 2023-2024 Güz23ÖZGE TARHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ 3 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr İTBF A0116 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim ve Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitim ve Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar
3 Eğitimin Amaçları ve İşlevleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Psikolojik Temelleri
6 Eğitimin Hukuki Temelleri
7 Eğitimin Sosyal-Kültürel-Ekonomik Temelleri
8 Eğitimin Tarihi ve Politik Temelleri
9 Eğitim Bilimlerinde Yöntem
10 Bir Eğitim ve Öğrenme Ortamı Olarak Okul ve Sınıf
11 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik ve Öğretmenlik Meslek Etiği
12 Öğretmen Yetiştirme
13 Yirmi Birinci Yüzyılda Okul ve Eğitimle İlgili Temel Yönelimler
14 Yirmi Birinci Yüzyılda Okul ve Eğitimle İlgili Temel Yönelimler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.Türkçe
Aydın, İ. (2003). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: PegemA yayıncılık.Türkçe
Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Cemaloğlu, N. ve Şahin, F. (Eds.) (2021). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Demirtaş, Z., Baysal, Z. N. ve Aydın Güngör, T. (Eds.) (2022). Eğitime Giriş. İstanbul: Lisans Yayıncılık Türkçe
Ereş, F. (Ed.) (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Maya Akademi.Türkçe
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.Türkçe
Gutek, G. L. (2001). Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (Çev.: Nesrin Kale) Ütopya YayıneviTürkçe
Karslı, M. D. (Ed.) (2010). Eğitim Bilimine Giriş Ankara: PegemA Yayıncılık.Türkçe
Keskinkılıç, K. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.Türkçe
Kılıç, D. (2019). Eğitime Giriş. Nobel Akademik YayıncılıkTürkçe
Küçükahmet, L. (2010). File Lokantası Özel Menü: Eğitimde Temel Kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Özdemir, M. Ç. (Ed.) (2011). Eğitim Bilimine Giriş. Anakara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Senemoğlu, N. (2013).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Yargı YayıneviTürkçe
Sönmez, V. (Ed.) (2019). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Sönmez, V. (2020). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Tezcan, M. (2000). Atatürk ve Eğitim Bilimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Ünal, S. ve Ada, S. (2022). Eğitime Giriş. Nobel Akademik YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları