Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDE 307SEÇME METİNLER - I2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fransız Edebiyatının belirgin yüzlerini ve yazdıklarını öğrenciyle buluşturmak amaçlanmıştır. Fransız dilinin en güzel örnekleri sayılan edebi eserler üzerinden Fransızca niteliği yüksek metinleri çözümlemek öngörülür.
Ders İçeriği Erken dönem Fransız Edebiyatından başlayarak XX. Yüzyıla kadar en nitelikli edebi metinler seçilerek metin yapı ve özellikleri ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel edebi türleri bilir.
2Yazım biçimlerini tanır.
3Akımları öğrenir.
4Akım temsilcilerini bilir.
5En uygun yazarları öğrenir.
6Temel eserleri öğrenir.
7Söylem çözümlemesi yapmayı bilir.
8Metin özelliklerini çözümler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144444444444445
ÖK 00244444444444444
ÖK 00334444444444445
ÖK 00444444444444445
ÖK 00534334444444444
ÖK 00644444444444444
ÖK 0074444444444444 
ÖK 00844444444444444
Ara Toplam3032313132323232323232323231
Katkı44444444444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1FATMA KABA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDE 307 SEÇME METİNLER - I 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA KABA fkaba@pau.edu.tr İTBF A0311 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fransız Edebiyatının belirgin yüzlerini ve yazdıklarını öğrenciyle buluşturmak amaçlanmıştır. Fransız dilinin en güzel örnekleri sayılan edebi eserler üzerinden Fransızca niteliği yüksek metinleri çözümlemek öngörülür.
İçerik Erken dönem Fransız Edebiyatından başlayarak XX. Yüzyıla kadar en nitelikli edebi metinler seçilerek metin yapı ve özellikleri ele alınacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ortaçağ Fransız Edebiyatının İncelenmesi (Tarihsel perspektif, kavramlar, türler, temalar. )
2 Chansons de Roland’dan “ Roland’ın Ölümü” adlı metninin incelenmesi.
3 “Tristan ve İseult” adlı eserden “Aşk ölümden daha güçlüdür” adlı metnin incelenmesi
4 Rönesans Dönemi Fransız Edebiyatının İncelenmesi (Tarihsel perspektif, kavramlar, türler, temalar. XVI, yüzyılın tarihsel ve siyasal panoraması:
5 Rabalais’nin “Gargantua”adlı eserinden “İdeal eğitim” metninin incelenmesi.
6 Montaigne ‘in Denemeler’inden, “Kendimiz olarak kalmayı bilelim” adlı metnin incelenmesi.
7 Klasik Dönem Fransız Edebiyatının İncelenmesi (Tarihsel perspektif, kavramlar, türler, temalar. XVII. yüzyılın tarihsel ve siyasal panoraması;
8 Descartes’ın “Metod Üzerine Söylev” adlı eserinden “Düşünüyorum, o halde varım” adlı bölümün incelenmesi
9 Molière’in “Cimri” adlı komedisinden 1.perde 3.sahne’nin incelenmesi
10 Racine’in “Phèdre” adlı trajedisinden 2. Perde 5.sahne’nin incelenmesi.
11 11) 18.Yüzyıl Fransız Aydınlanma Edebiyatının incelenmesi : (Tarihsel perspektif, kavramlar, türler, temalar. XVIII, yüzyılın tarihsel ve siyasal panoraması:
12 Montesquieu’nün “İran Mektupları”ndan “Nasıl İranlı olunur?” adlı metnin incelenmesi
13 Voltaire’in Candide adlı eserinden “ Bahçemizi yetiştirelim” adlı metnin incelenmesi
14 Rousseau’nun “İnsanlan Arasındaki Eşitsizliğin Kökeni Hakkında Söylev” adlı eserinden“Mülkiyet, tüm kötülüklerin kaynağı” adlı bölümün incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları