Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 205TÜRK HALK EDEBİYATI3 + 13. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Halk Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek
Ders İçeriği Halk bilimi tanımı, tarihi, gelişimi, kaynakları; süreli yayınlar; derleme motot ve teknikleri; kaynak kişi künyeleri. Halk edebiyatında aruzlu türler; halk şiirinde birim, durak, ölçü, redif. Aşık edebiyatının tarihi gelişimi, özellikleri, önemli şahsiyetleri; âşık edebiyatının kaynakları; çevrelerine göre halk şâirleri. Dinî ve Tasavvufî Halk Edebiyatı’nın tarihi gelisimi hakkında bilgi vermek ve uygulamalar yaptırabilmek. Erzurumlu Emrah, Ercişli Emrah, Bahşī, Karacaoğlan, Aşık Ömer, Bayburtlu Zihni, Celali, Ruhsati, Seyrani. Mitoloji bilimi, efsane, masal, destan. Masalların ve halk hikâyelerinin içerikleri ve tarihi gelisimleri hakkında bilgi vermek. Diğer halk edebiyatı türleri ile karsılastırmak. Halk hikayeleri, dede Korkut hikayeleri, Fıkralar ve Nasrettin Hoca.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma.
2Türk Halk Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Türk Halk Edebiyatı alanında verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları inceleme yeteneği kazanma.
5Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki diğer disiplinleri tanıma ve Halk Edebiyatı ile karşılaştırmalı çalışmalar, analizler yaparak bütüncül bakabilme becerisi kazanma.
7Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgilerle kültürel unsurları ulusala ve evrensele kazandırma, yeni ve güncel üretimlere hazırlayabilme becerisi kazanma.
8Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555554555555
ÖK 002555554555555
ÖK 003555554555555
ÖK 004555554555555
ÖK 005555555555555
ÖK 006555545555555
ÖK 007555455555555
ÖK 008555555555555
Ara Toplam404040393936404040404040
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)166
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması248
Materyal Tasarlama/Uygulama5315
Okuma236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2SONER SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 205 TÜRK HALK EDEBİYATI 3 + 1 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SONER SAĞLAM soners@pau.edu.tr İTBF B0009 İTBF B0112 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk Halk Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek
İçerik Halk bilimi tanımı, tarihi, gelişimi, kaynakları; süreli yayınlar; derleme motot ve teknikleri; kaynak kişi künyeleri. Halk edebiyatında aruzlu türler; halk şiirinde birim, durak, ölçü, redif. Aşık edebiyatının tarihi gelişimi, özellikleri, önemli şahsiyetleri; âşık edebiyatının kaynakları; çevrelerine göre halk şâirleri. Dinî ve Tasavvufî Halk Edebiyatı’nın tarihi gelisimi hakkında bilgi vermek ve uygulamalar yaptırabilmek. Erzurumlu Emrah, Ercişli Emrah, Bahşī, Karacaoğlan, Aşık Ömer, Bayburtlu Zihni, Celali, Ruhsati, Seyrani. Mitoloji bilimi, efsane, masal, destan. Masalların ve halk hikâyelerinin içerikleri ve tarihi gelisimleri hakkında bilgi vermek. Diğer halk edebiyatı türleri ile karsılastırmak. Halk hikayeleri, dede Korkut hikayeleri, Fıkralar ve Nasrettin Hoca.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 .
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .
11 .
12 .
13 .
14 .
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları