Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 301ÇAĞATAY TÜRKÇESİ3 + 05. Yarıyıl5,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çağatay Türkçesinin genel ve temel niteliklerini kavratmak.
Ders İçeriği Çağatay Türkçesinin eserleri, Çağatay Türkçesinin dil özellikleri (ses ve şekil bilgisi); Ali Şir Nevai ve Hüseyin Baykara’dan örnek metin incelemesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tarihi Türk Lehçelerinden Çağatay lehçesini tanıma, fark edebilme becerileri kazanır.
2Farklı sahalarda gelişme imkânı bulan Türk kültürünü ve bu kültüre bağlı olarak gelişen farklı edebi yazı dillerini bilimsel yöntemlerle tahlil edebilir.
3Bir dönem boyunca Orta dönem Türk kültürü ve dili hakkında yeni bilgilere ulaşması ve kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanması umulur.
4Tarihi Türk Lehçelerinin söz varlığını tanır. Bu söz varlığını bugünkü çağdaş Türk lehçeleri ile karşılaştırma benzerlik ve farklıklarını kavrama becerisine ulaşır.
5Tarihi Türk lehçelerinin birbiriyle ilişkisini kavrar, bu tarihi lehçeler üzerine Hint, Çin, İran vb. dillerin etkilerini tanır.
6Tarih ve sosyoloji gibi kültürün parçaları olan disiplinlerle ilgi kurarak Eski Türk kültürünü tanır, benzer ve farklı yönleri kavrayıp ilişkilendirerek alanına bütüncül bakabilme becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 002545455555555
ÖK 003555554555555
ÖK 004555545545555
ÖK 005455455555555
ÖK 006455445555555
Ara Toplam282930272829302930303030
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11010
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama5525
Okuma21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






143

5,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2BİLGE ÖZKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 301 ÇAĞATAY TÜRKÇESİ 3 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE ÖZKAN bnalbant@pau.edu.tr İTBF B0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çağatay Türkçesinin genel ve temel niteliklerini kavratmak.
İçerik Çağatay Türkçesinin eserleri, Çağatay Türkçesinin dil özellikleri (ses ve şekil bilgisi); Ali Şir Nevai ve Hüseyin Baykara’dan örnek metin incelemesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çağatay Türkçesi dönemi özellikleri
2 Çağatay Türkçesi ile yazılmış eserlerin tanıtımı
3 Çağatay Türkçesinin dil özellikleri
4 Çağatay Türkçesinin dil özellikleri
5 Ali Şir Nevai öncesi döneminin edebi eserlerin incelenmesi
6 Ali Şir Nevai ve eserleri
7 Ali Şir Nevai ve eserleri
8 Ara Sınav
9 Hüseyin Baykara örnek metinler
10 Çağatay Türkçesi metin inceleme
11 Çağatay Türkçesi metin inceleme
12 Çağatay Türkçesi metin inceleme
13 Çağatay Türkçesi metin inceleme
14 Çağatay Türkçesi metin inceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Janos ECKMANN (çeviren Günay KARAAĞAÇ), Çağatayca El Kitabı, İstanbul 1988Türkçe
.(Komisyon; Çeviren Mehmet AKALIN), Tarihi Türk Şiveleri, TKAE Ankara 1988Türkçe
Mustafa Argunşah, Çağatay Türkçesi, Kesit Yayınları, İstanbul, 2013.Türkçe
Janos ECKMANN (çeviren Günay KARAAĞAÇ), Çağatayca El Kitabı, İstanbul 1988Türkçe
.(Komisyon; Çeviren Mehmet AKALIN), Tarihi Türk Şiveleri, TKAE Ankara 1988Türkçe
Mustafa Argunşah, Çağatay Türkçesi, Kesit Yayınları, İstanbul, 2013.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları