Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 218AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI 2 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Azerbaycan halk edebiyatına ait türler ve edebî şahsiyetler hakkında bilgi sahibi olmak
Ders İçeriği Azerbaycan halk edebiyatına ait türlerin tanıtımı, tahlili ve Anadolu sahası ile mukayese edilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Azerbaycan Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma.
2Azerbaycan Halk Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Azerbaycan Halk Edebiyatı alanında verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Azerbaycan Halk Edebiyatı alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları inceleme yeteneği kazanma.
5Azerbaycan Halk Edebiyatı alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk Dünyası Edebiyatları alanındaki diğer disiplinleri tanıma ve Azerbaycan Halk Edebiyatı ile karşılaştırmalı çalışmalar, analizler yaparak bütüncül bakabilme becerisi kazanma.
7Azerbaycan Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgilerle kültürel unsurları ulusala ve evrensele kazandırma, yeni ve güncel üretimlere hazırlayabilme becerisi kazanma.
8Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 002555555555555
ÖK 003555555555555
ÖK 004555555555555
ÖK 005555555555555
ÖK 006555555555555
ÖK 007555555555555
ÖK 008555555555555
Ara Toplam404040404040404040404040
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)177
Alan Çalışması166
Arasınav11414
Sunum11010
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ILMIRA RAGIBOVA
Detay 2020-2021 Bahar1ILMIRA RAGIBOVA
Detay 2019-2020 Bahar1ILMIRA RAGIBOVA
Detay 2018-2019 Bahar1ILMIRA RAGIBOVA
Detay 2017-2018 Bahar1ILMIRA RAGIBOVA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 218 AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ILMIRA RAGIBOVA iragibova@pau.edu.tr İTBF B0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Azerbaycan halk edebiyatına ait türler ve edebî şahsiyetler hakkında bilgi sahibi olmak
İçerik Azerbaycan halk edebiyatına ait türlerin tanıtımı, tahlili ve Anadolu sahası ile mukayese edilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi.
2 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
3 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
4 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
5 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
6 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
7 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
8 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
9 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
10 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
11 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
12 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
13 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
14 Azerbaycan edebiyatı metinlerinin incelemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Buran, A., E. ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991.Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun (1997), “Lehçeler Arası Aktarma”, Türk Dünyası Üzerine Incelemeler, Ankara.Türkçe
Buran, A., E. ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991.Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun (1997), “Lehçeler Arası Aktarma”, Türk Dünyası Üzerine Incelemeler, Ankara.Türkçe
Buran, A., E. ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991.Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun (1997), “Lehçeler Arası Aktarma”, Türk Dünyası Üzerine Incelemeler, Ankara.Türkçe
Buran, A., E. ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991.Türkçe
Ahmet Bican Ercilasun (1997), “Lehçeler Arası Aktarma”, Türk Dünyası Üzerine Incelemeler, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları