Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 416ALTAYİSTİĞE GİRİŞ2 + 08. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Altay dilleriyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek.
Ders İçeriği Türk Dili tarihinin devirleri. .Altay Dilleri Teorisi, Ural-Altay Dil Ailesi. .Türkçe, Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dillerin ortaya çıkışları ve gelişmeleriyle ilgili süreçleri kavrayabilme yeteneği,
2Diller arasındaki akrabalıkları ve değişkenlikleri kavrayabilme yeteneği
3Kültürel farklılaşmalarla diller arasındaki farlılaşmaları belirleyebilme ve çözebilme yeteneği,
4Türk dili ile Altay dilleri (Moğolca, Japonca, Korece ve Mançu-Tunguzca) arasındaki akrabalık ilişkisine bağlı olarak dil-millet, dil-coğrafya ilişkisini kavrayabilme,
5Dille toplumsal yaşamı ilişkilendirebilme, farklı toplumlardaki farklı dil davranışlarının nedenlerini gözlemleyebilme,
6Çalışma konularını uygulayabilme, konu belirleyebilme yeteneği,
7Tarihi dilbilimsel kapsamda Altayistik alanla ilgili bakış açısı oluşturabilme, ve geliştirilmiş kuramları çözebilme yeteneği,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001445535434445
ÖK 002444444444333
ÖK 003445445545353
ÖK 00443554544334 
ÖK 005544443535453
ÖK 006444444434434
ÖK 007245443444224
Ara Toplam272732302729302529232622
Katkı445444444343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)122
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması224
Materyal Tasarlama/Uygulama224
Okuma224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 416 ALTAYİSTİĞE GİRİŞ 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MEHMET VEFA NALBANT vnalbant@pau.edu.tr İTBF B0006 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Altay dilleriyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek.
İçerik Türk Dili tarihinin devirleri. .Altay Dilleri Teorisi, Ural-Altay Dil Ailesi. .Türkçe, Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türk Dili tarihinin dönemleri.
2 Türkçe ve diğer dünya Dilleri.
3 Ural-Altay Dil Ailesi,
4 Altay Dilleri Teorisi nedir? Türkçe ve diğer Altay dillerinin ilişkisi.
5 Altay Dillerinin birbirleriyle ayrılan ve benzeyen yönleri.
6 Türkçe,Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması.
7 Altay Dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
8 Altay Dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
9 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
10 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
11 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
12 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
13 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
14 Genel değerlendirme ve sonuç.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları