Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 109TÜRKÇE KOMPOZİSYON2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin; Türkçeyi doğru yazmaları, düzgün konuşmaları ve bir konuyu yazılı ya da sözlü olarak etkili bir şekilde anlatmaları için gereken bilgi ve beceriyi kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Dilin tanımı ve önemi; Kültür-dil ilişkileri (kültürün tanımı, dil ve kültür ilişkisi; dilin ve edebî metinlerin kültürel boyutları); Yazı dili ve özellikleri, Yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar; İmlâ kuralları ve noktalama işaretleri; Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; Kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; Seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi; Kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Daha önce kazandığı yazılı ve sözlü anlatım bilgileri üzerine yeni bilgiler kazanma (yazım kuralları, noktalama işaretleri, seslerin özellikleri, yazılı ve sözlü anlatım türleri vb.), yeni kavramlar edinme ve bunları geliştirme, bu bilgi ve kavramlar arasındaki ilişkileri algılama becerisi kazanma.
2Yazılı ve sözlü anlatımla ilgili kaynaklara ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Harfleri yazım kılavuzunda belirtildiği gibi doğru yazarak kişiliğini yansıtacak yolda düzgün bir el yazısı yazma becerisi kazanma.
4Any experience or thoughts on the bill (the subject you want to tell) and obeying the rules of spelling using appropriate words to write beautifully and effectively / skills to be able to tell.
5Seslerin özelliklerini kavrayarak her türlü sözcüğü ağız özellikleri göstermeden standart (ölçünlü/edebî) dilin kurallarıyla söyleyebilme ve anlatabilme becerisini kazanma.
6Herhangi bir yazılı/sözlü metnin ifade ettiği düşüncenin, duygunun ya da tasarının terkibini ve tahlilini yapabilme bu metinlere eleştirel bakabilme ve bunları yorumlayabilme yeteneği kazanma.
7Bilimsel yöntemlerle çalışabilme, bilimsel yaklaşımlarda bulunabilme, bilgi üretebilme (tez gibi) becerisi kazanma.
8Öğrendiklerini mesleki çalışma alanına taşıyabilme, bilgilerini daha üst düzeye çıkarıp kullanabilme, hayata taşıyıp uygulayabilme güven ve becerisini kazanma.
9Hayat boyu öğrenme anlayışını benimseyerek Türk Dili ve Edebiyatı alanında ortaya çıkan yeni bilgi, konu ve araştırma yöntemlerini takip edebilme, kendisini geliştirebilme donanımı kazanma.
10Daha önce kazandığı yazılı ve sözlü anlatım bilgileri üzerine yeni bilgiler kazanma (yazım kuralları, noktalama işaretleri, seslerin özellikleri, yazılı ve sözlü anlatım türleri vb.), yeni kavramlar edinme ve bunları geliştirme, bu bilgi ve kavramlar arasındaki ilişkileri algılama becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001455444555555
ÖK 002555554555555
ÖK 003455545554555
ÖK 004455444554555
ÖK 005544544555555
ÖK 006544544555555
ÖK 007554555555445
ÖK 008555555555555
ÖK 009555555555555
ÖK 010554455555555
Ara Toplam474846474545505048494950
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)122
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması224
Materyal Tasarlama/Uygulama224
Okuma224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2MEHTAP SOLAK SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 109 TÜRKÇE KOMPOZİSYON 2 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MEHTAP SOLAK SAĞLAM msaglam@pau.edu.tr İTBF B0009 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrencilerin; Türkçeyi doğru yazmaları, düzgün konuşmaları ve bir konuyu yazılı ya da sözlü olarak etkili bir şekilde anlatmaları için gereken bilgi ve beceriyi kazanmalarını sağlamaktır.
İçerik Dilin tanımı ve önemi; Kültür-dil ilişkileri (kültürün tanımı, dil ve kültür ilişkisi; dilin ve edebî metinlerin kültürel boyutları); Yazı dili ve özellikleri, Yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar; İmlâ kuralları ve noktalama işaretleri; Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; Kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; Seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi; Kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dilin tanımı ve önemi
2 Kültür-dil ilişkisi
3 Yazı dili ve özellikleri
4 Yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar
5 İmlâ kuralları
6 Noktalama işaretleri
7 Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler
8 Ara sınav
9 Paragraf yazımı
10 Kompozisyon kavramı
11 Kompozisyon yazma kuralları ve planları
12 Seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi
13 Kompozisyon düzeltme çalışmaları
14 Genel anlatım bozuklukları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Celal Demir (editör), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, AKÜ Yayınları, Afyon 2001Türkçe
Cahit Kavcar, Ferhan Oğuzkan, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara 1999Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları