Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 461ÇOCUK EDEBİYATI VE TÜRK DÜNYASI2 + 07. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünyada, Türkiye’de ve Türk dünyasında çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğrencilerin, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Ders İçeriği Dünyada, Türkiye’de ve Türk dünyasında çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğrencilerin, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. Türk dünyası çocuk edebiyatı. Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan başta olmak üzere Türkiye dışındaki halklarının sözlü ve yazılı edebiyatlarında çocuk edebiyatının yeri, önde gelen temsilcileri ve eserlerinden örnekler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır
3Çocuk edebiyatı alanında verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Çocuk edebiyatı alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları inceleme yeteneği kazanma.
5Çocuk edebiyatı i alanındaki bilgileri derinleştirme ve uygulamalı çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki diğer disiplinleri tanıma ve Türk Dünyası Edebiyatı ile karşılaştırmalı çalışmalar, analizler yaparak bütüncül bakabilme becerisi kazanma.
7Bilim alanında edindiği bilgi birikimi ile kültürel unsurları ulusal ve evrensel boyuta taşıma, yeni ve güncel üretimlere hazırlama becerisi kazandırmak.
8Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
ÖK 007            
ÖK 008            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)122
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama5210
Okuma236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SONER SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 461 ÇOCUK EDEBİYATI VE TÜRK DÜNYASI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SONER SAĞLAM soners@pau.edu.tr FEN B0213 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dünyada, Türkiye’de ve Türk dünyasında çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğrencilerin, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
İçerik Dünyada, Türkiye’de ve Türk dünyasında çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğrencilerin, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. Türk dünyası çocuk edebiyatı. Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan başta olmak üzere Türkiye dışındaki halklarının sözlü ve yazılı edebiyatlarında çocuk edebiyatının yeri, önde gelen temsilcileri ve eserlerinden örnekler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
2 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
3 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
4 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
5 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
6 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
7 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
8 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
9 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
10 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
11 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
12 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
13 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
14 Çocuk edebiyatının tarihi gelişimi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları