Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 201TÜRKİYE TÜRKÇESİ KELİME BİLGİSİ2 + 13. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türkiye Türkçesiyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek. Dil öğrenimi yeteneğini ana diliyle geliştirmek.
Ders İçeriği Kelime Bilgisi; Tanımı, Kapsamı, Çalışma Alanı, Diğer Bilimlerle İlişkisi, Türkçede Kelime Kategorileri, İsim Kategorisi ve İsimlerin Cümlede Kullanımı, İsim Kavramı ve İsim Çeşitleri, İsim Çekim Ekleri, Tarihsel Gelişimi ve Fonksiyonları, Zamir Kavramı ve Zamir Çeşitleri, Zamirlerin İsim Çekimine Girebilme Durumları, Zarf Kavramı ve Zarf Çeşitleri, Zarfların Fiillere Bağlanma Şartları ve Şekilleri, Edat Kavramı ve Edat Çeşitleri, Çekim Edatları, Bağlama Edatları ve Ünlem Edatları: Fiil Kategorisi, Fiil Kavramı ve Fiillerin Anlam Özelliklerine Göre Sınıflandırılması, Fiilde Kip ve Kişi Kavramı, Fiil Çekimleri ,Basit Çekimli ve Birleşik Çekimli Fiiller, Yardımcı Fiil Kategorisi ve Fiillerin Cümlede Kullanımı, Yardımcı Fiillerin İsimlerle ve Fiillerle Birleşme Şartları ve Şekilleri, Fiillerin Yapısal Özellikleri, Fiillerde Çatı, Fiillerin Çatı Değiştirmeleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ortaöğretimden getirilen Türk Dili grameriyle ilgili bilgileri akademik bakış açısıyla yeniden değerlendirebilme ve geliştirebilme birikimi kazanmak.
2Türk Dilinin leksik özelliklerini ana hatlarıyla kavrayarak Türk Dilinin dünya dilleri içindeki sentaktik farklılıklarını ve üstünlüklerini görebilme, onlarla karşılaştırabilme birikimi kazanmak.
3Dünya dillerinin; bu bağlamda Türk Dilinin yazıldığı gramer ekolünü, anlayışını kavrama birikimi kazanmak.
4Türkiye Türkçesinin gramerinin yazılmasındaki eksiklikleri, metodik yaklaşımları ve çıkış yollarını akademik açıdan görebilme birikimi kazanmak.
5Klasik gramercilik ile modern Dilbilim anlayışlarını yerine göre birleştirebilme, yerine göre ayrıştırabilme yeteneği kazanmak.
6Dilin anlam ve mahiyetini; dil edinimlerini, dilin disiplinler arasındaki yerini ve önemini anlama birikimi kazanmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555554554555
ÖK 002555544554555
ÖK 003555555554455
ÖK 004554455555445
ÖK 005555545545555
ÖK 006555555555455
Ara Toplam303029292828302927272930
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)199
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması248
Materyal Tasarlama/Uygulama5525
Okuma2714
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MEHTAP SOLAK SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 201 TÜRKİYE TÜRKÇESİ KELİME BİLGİSİ 2 + 1 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MEHTAP SOLAK SAĞLAM msaglam@pau.edu.tr İTBF B0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türkiye Türkçesiyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek. Dil öğrenimi yeteneğini ana diliyle geliştirmek.
İçerik Kelime Bilgisi; Tanımı, Kapsamı, Çalışma Alanı, Diğer Bilimlerle İlişkisi, Türkçede Kelime Kategorileri, İsim Kategorisi ve İsimlerin Cümlede Kullanımı, İsim Kavramı ve İsim Çeşitleri, İsim Çekim Ekleri, Tarihsel Gelişimi ve Fonksiyonları, Zamir Kavramı ve Zamir Çeşitleri, Zamirlerin İsim Çekimine Girebilme Durumları, Zarf Kavramı ve Zarf Çeşitleri, Zarfların Fiillere Bağlanma Şartları ve Şekilleri, Edat Kavramı ve Edat Çeşitleri, Çekim Edatları, Bağlama Edatları ve Ünlem Edatları: Fiil Kategorisi, Fiil Kavramı ve Fiillerin Anlam Özelliklerine Göre Sınıflandırılması, Fiilde Kip ve Kişi Kavramı, Fiil Çekimleri ,Basit Çekimli ve Birleşik Çekimli Fiiller, Yardımcı Fiil Kategorisi ve Fiillerin Cümlede Kullanımı, Yardımcı Fiillerin İsimlerle ve Fiillerle Birleşme Şartları ve Şekilleri, Fiillerin Yapısal Özellikleri, Fiillerde Çatı, Fiillerin Çatı Değiştirmeleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kelime Bilgisi; Tanımı, Kapsamı, Çalışma Alanı, Diğer Bilimlerle İlişkisi
2 Türkçede Kelime Kategorileri, İsim Kategorisi ve İsimlerin Cümlede Kullanımı
3 İsim Kavramı ve İsim Çeşitleri, İsim Çekim Ekleri, Tarihsel Gelişimi ve Fonksiyonları
4 Zamir Kavramı ve Zamir Çeşitleri, Zamirlerin İsim Çekimine Girebilme Durumları
5 Zarf Kavramı ve Zarf Çeşitleri, Zarfların Fiillere Bağlanma Şartları ve Şekilleri
6 Edat Kavramı ve Edat Çeşitleri
7 Çekim Edatları, Bağlama Edatları ve Ünlem Edatları
8 Ara sınav
9 Fiil Kategorisi, Fiil Kavramı ve Fiillerin Anlam Özelliklerine Göre Sınıflandırılması
10 Fiilde Kip ve Kişi Kavramı
11 Fiil Çekimleri ,Basit Çekimli ve Birleşik Çekimli Fiiller
12 Yardımcı Fiil Kategorisi ve Fiillerin Cümlede Kullanımı
13 Yardımcı Fiillerin İsimlerle ve Fiillerle Birleşme Şartları ve Şekilleri
14 Fiillerin Yapısal Özellikleri, Fiillerde Çatı, Fiillerin Çatı Değiştirmeleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Leyla Karahan, Türkçenin Söz Dizimi, Akçağ yayınları, Ankara 1995Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları