Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CTL 304YENİ TÜRK EDEBİYATI4 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yeni Türk Edebiyatı sahasına dair temel bilgilerin (Edebiyat nedir?, Şiir, hikâye, roman, tiyatro nedir? Edebi eser nasıl incelenir? vb.) öğretilip kavratılması
Ders İçeriği Tanzimat döneminin özellikleri; Tanzimat döneminde gazetecilik; Türlerin değişmesi (hikaye, roman ve tiyatro); Tanzimat dönemi edebî ürünlerinden örnekler. Servet-i Fünun edebiyatının genel özellikleri; dönemin sosyal ve kültürel ortamı; mizah, hiciv ve edebi tenkit; kuruluş temsilcileri ve dağılışı; dönemin dil ve üslup özellikleri, şairleri ve şiir örnekleri. Dönemin sosyal, kültürel ve siyasi ortamı; Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin özellikleri; bu dönem şairleri ve örnek şiir incelemeleri. Cumhuriyet döneminden hikaye ve roman; Cumhuriyet döneminde Türk tiyatrosu; bu dönemin yazarları ve eserlerinden örnek incelemeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11880-1908 dönemi Türk edebiyatını bir bütün (isim, eser, mektep) olarak kavrayabilme. 1880-1908 dönemi Türk edebiyatının kendinden önceki ve sonraki dönemlerle olan benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme.
21880-1908 döneminde görülen belli başlı edebiyat hareketlerinin benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. Edebiyat-toplum, edebiyat-devir, edebiyat-düşünce ilişkisinin farkına varabilme.
3Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarılı ve güzel kullanabilme birikimini geliştirme.
4(Ara Nesil, Edebiyat-ı Cedide) benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. Tevfik Fikret, Cenap Şahabeddin, Süleyman Nazif, Celal Sahir, Ali Ekrem gibi şairlerin Türk şiirlerine olan katkılarını kavrayabilme becerisi kazanma.
5Halit Ziya, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit, Hüseyin Rahmi gibi yazarların Türk hikâye ve romanına olan katkılarını kavrayabilme.
6Farklı edebi türlerdeki (şiir, hikâye, roman, tiyatro) edebi metinleri çözümleyebilme becerisini geliştirme. Farklı şair ve yazarlara ait edebi metinleri bir arada görüp karşılaştırabilme becerisi kazanma.
71908-1923 dönemi Türk edebiyatını bir bütün (isim, eser, mektep) olarak kavrayabilme.
81908-1923 döneminde görülen belli başlı edebiyat hareketlerinin (Fecr-i Ati, Nev Yunanilik, Nayiler, Milli Edebiyat vb.) benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme.
9Edebiyat-toplum, edebiyat-devir, edebiyat-düşünce ilişkisinin farkına varabilme.
10Farklı şair ve yazarlara ait edebi metinleri bir arada görüp karşılaştırabilme becerisi kazanma.
11Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarılı ve güzel kullanabilme birikimin geliştirme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555455555555
ÖK 002555455554555
ÖK 003555555555455
ÖK 004555555555555
ÖK 005555555555555
ÖK 006555445555555
ÖK 007555555555555
ÖK 008555555555555
ÖK 009555455555555
ÖK 010555455555555
ÖK 011555555555555
Ara Toplam555555505455555554545555
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması122
Materyal Tasarlama/Uygulama224
Okuma224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1DİLEK ÇETİNDAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1YASEMİN ASLAN
Detay 2020-2021 Bahar1YASEMİN ASLAN
Detay 2019-2020 Bahar1YASEMİN ASLAN
Detay 2018-2019 Bahar1YASEMİN ASLAN
Detay 2017-2018 Bahar1YASEMİN ASLAN
Detay 2016-2017 Bahar1SONER SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CTL 304 YENİ TÜRK EDEBİYATI 4 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. DİLEK ÇETİNDAŞ dcetindas@pau.edu.tr İTBF B0009 İTBF B0110 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Yeni Türk Edebiyatı sahasına dair temel bilgilerin (Edebiyat nedir?, Şiir, hikâye, roman, tiyatro nedir? Edebi eser nasıl incelenir? vb.) öğretilip kavratılması
İçerik Tanzimat döneminin özellikleri; Tanzimat döneminde gazetecilik; Türlerin değişmesi (hikaye, roman ve tiyatro); Tanzimat dönemi edebî ürünlerinden örnekler. Servet-i Fünun edebiyatının genel özellikleri; dönemin sosyal ve kültürel ortamı; mizah, hiciv ve edebi tenkit; kuruluş temsilcileri ve dağılışı; dönemin dil ve üslup özellikleri, şairleri ve şiir örnekleri. Dönemin sosyal, kültürel ve siyasi ortamı; Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin özellikleri; bu dönem şairleri ve örnek şiir incelemeleri. Cumhuriyet döneminden hikaye ve roman; Cumhuriyet döneminde Türk tiyatrosu; bu dönemin yazarları ve eserlerinden örnek incelemeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Edebiyat nedir?
2 Tanzimat döneminin özellikleri
3 Tanzimat dönemi yeni türler
4 dönemin örnekleri
5 Servet-i Fünun genel özellikleri
6 Dönemin sosyal ve kültürel ortamı
7 mizah, hiciv, eleştiri
8 dönemin örnekleri
9 Arasınav
10 Cumhuriyet dönemi genel özellikleri
11 Cumhuriyet dönemi şiir
12 Dönemin sosyal ve kültürel ortamı
13 Cumhuriyet dönemi örnekleri
14 Cumhuriyet dönemi örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları