1 | 1880-1908 dönemi Türk edebiyatını bir bütün (isim, eser, mektep) olarak kavrayabilme. 1880-1908 dönemi Türk edebiyatının kendinden önceki ve sonraki dönemlerle olan benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. |
2 | 1880-1908 döneminde görülen belli başlı edebiyat hareketlerinin benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. Edebiyat-toplum, edebiyat-devir, edebiyat-düşünce ilişkisinin farkına varabilme. |
3 | Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarılı ve güzel kullanabilme birikimini geliştirme. |
4 | (Ara Nesil, Edebiyat-ı Cedide) benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. Tevfik Fikret, Cenap Şahabeddin, Süleyman Nazif, Celal Sahir, Ali Ekrem gibi şairlerin Türk şiirlerine olan katkılarını kavrayabilme becerisi kazanma. |
5 | Halit Ziya, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit, Hüseyin Rahmi gibi yazarların Türk hikâye ve romanına olan katkılarını kavrayabilme. |
6 | Farklı edebi türlerdeki (şiir, hikâye, roman, tiyatro) edebi metinleri çözümleyebilme becerisini geliştirme. Farklı şair ve yazarlara ait edebi metinleri bir arada görüp karşılaştırabilme becerisi kazanma. |
7 | 1908-1923 dönemi Türk edebiyatını bir bütün (isim, eser, mektep) olarak kavrayabilme. |
8 | 1908-1923 döneminde görülen belli başlı edebiyat hareketlerinin (Fecr-i Ati, Nev Yunanilik, Nayiler, Milli Edebiyat vb.) benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. |
9 | Edebiyat-toplum, edebiyat-devir, edebiyat-düşünce ilişkisinin farkına varabilme. |
10 | Farklı şair ve yazarlara ait edebi metinleri bir arada görüp karşılaştırabilme becerisi kazanma. |
11 | Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarılı ve güzel kullanabilme birikimin geliştirme. |