Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
COG 275POPÜLER COĞRAFYA2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Coğrafi bakış ve sistematik düşünme sistemi geliştirmek
Ders İçeriği Coğrafya tarihi, 19 yy.ın ikinci yarısından itibaren akademik coğrafyanın geçirdiği evreler, temel coğrafi yaklaşımlar, gelenekler, tanımlar. Akademik disiplin olarak Beşeri ve Fiziki Coğrafyanın alt dallarının kısaca tanıtımı. Coğrafyanın temel düşünce sistemleri. Popüler coğrafya kavramı, günümüzde coğrafya algısı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Coğrafya biliminin temel kavram, kuram ve metodolojisini kullanarak araştırmalar yapma becerisi kazandırma
2İnsan – doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafi sorgulama becerisini kazanma
3Doğal ve beşerî sistemlerin işleyiş ve değişimini kavratmak
4Lehçeler arasındaki bu bilgi ve becerileri diğer disiplinlerle de (tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, vs) ilişkilendirerek değerlendirme bilgi ve becerisini kazanma,
5Evrene ait temel unsurları yaşamla ilişkilendirme bilgi ve becerisini kazanma
6Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerlere sahip çıkma bilinci geliştirmek,
7Ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci kazanma
8Doğa ve insanın uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planlamanın önemini kavramak
9Doğal ve beşerî kaynakların kullanımında “tasarruf bilinci” kazanma,
10Mekânsal süreçlerin yerel ve küresel etkileşim içinde olabilirliğini irdeleme becerisini kazanma.
11Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavrama,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0011     2     
ÖK 002      2     
ÖK 003      2     
ÖK 004      22    
ÖK 005 3          
Ara Toplam13    82    
Katkı000000100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)122
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması224
Materyal Tasarlama/Uygulama224
Okuma224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1CENNET ŞANLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
COG 275 POPÜLER COĞRAFYA 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. CENNET ŞANLI csanli@pau.edu.tr FEN B0212 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Coğrafi bakış ve sistematik düşünme sistemi geliştirmek
İçerik Coğrafya tarihi, 19 yy.ın ikinci yarısından itibaren akademik coğrafyanın geçirdiği evreler, temel coğrafi yaklaşımlar, gelenekler, tanımlar. Akademik disiplin olarak Beşeri ve Fiziki Coğrafyanın alt dallarının kısaca tanıtımı. Coğrafyanın temel düşünce sistemleri. Popüler coğrafya kavramı, günümüzde coğrafya algısı
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Doğa ve Toplum
2 Toplum-Çevre & Doğa
3 Mekân ve Yer
4 Kimlik-Toplumsal Eşitsizlik ve Ayrımcılık
5 Yoksulluk ve Evsizlik
6 İletişim-Etkileşim ve Akışkan Metanın Coğrafyası: Ulaşım & Ulaştırma Coğrafyası
7 Yaşlanma ve Yaşlılığa Coğrafi Bir Yaklaşım
8 Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Coğrafyası
9 Suç Coğrafyası: Göreli Kavramsallaştırmadan Mekânsal Yorumlamaya
10 Sosyal Coğrafya ve Eleştirel Teori
11 Feminist Coğrafya: Cinsiyetin Coğrafyası & Coğrafyanın Cinsiyeti
12 Metropol Kentlerde Sosyomekânsal Ayrışma ve Toplanma Dinamikleri
13 Boş Zaman Etkinlikleri ve Tüketim Mekânları
14 Coğrafyada Yeni yaklaşımlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Doğanay. H. (2014). Türkiye Beşeri Coğrafyası(4. Baskı).Ankara:Pegem AkademTürkçe
.Nazmiye ÖZGÜÇ (1998) Kadınların Coğrafyası, ÇANTAY KİTABEVİ ,İstanbul Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları