Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KVK 215GELENEKSEL MİMARİ VE YAPI MALZEMELERİ - I2 + 03. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı Antik mimaride kullanılan geleneksel malzemeleri, kaynaklarını, temin sürecini ve kullanım yerlerini anlatmaktır. Antik Dönem mimarisini ve mimari yapı örneklerini tanıtmaktır.
Ders İçeriği Antik mimari, mimari yapıların gelişimi, malzemesi, tekniği ve üslubundan bahsedilecektir. Kamu yapıları, sivil yapılar, dini yapılar, mimari düzenler ve gelişim süreci açıklanacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)21224
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)31236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YILDIRIM HASAN SELEKOĞLU
Detay 2022-2023 Güz1FATMA ŞENOL
Detay 2022-2023 Güz1EVİN CANER
Detay 2021-2022 Güz1EVİN CANER
Detay 2020-2021 Güz1EVİN CANER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KVK 215 GELENEKSEL MİMARİ VE YAPI MALZEMELERİ - I 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. YILDIRIM HASAN SELEKOĞLU yselekoglu@pau.edu.tr İTBF A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı Antik mimaride kullanılan geleneksel malzemeleri, kaynaklarını, temin sürecini ve kullanım yerlerini anlatmaktır. Antik Dönem mimarisini ve mimari yapı örneklerini tanıtmaktır.
İçerik Antik mimari, mimari yapıların gelişimi, malzemesi, tekniği ve üslubundan bahsedilecektir. Kamu yapıları, sivil yapılar, dini yapılar, mimari düzenler ve gelişim süreci açıklanacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve ders içeriğinin anlatılması
2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
3 Çağdaş restorasyon ilkelerine doğru: Carta del Restauro ve Venedik Tüzüğü
4 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, "Anıt" ve "Sit" kavramları, Anıt ve Sit ölçütleri
5 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, "Anıt" ve "Sit" kavramları, Anıt ve Sit ölçütleri
6 Tarihi yapılarda bozulma nedenleri
7 Tarihi yapılarda bozulma nedenleri
8 Ara Sınav
9 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar- Restorasyon projesinin hazırlanması
10 Restorasyon teknikleri
11 Tarihi çevre koruma düşüncesinin gelişimi
12 Kültür varlıklarının korunması ile ilgili uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi
13 Türkiye’de koruma ile ilgili yasal düzenlemeler, Koruma konusunda etkin kamu ve sivil toplum örgütleri ve Koruma eğitimi
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ahunbay Z., 2004, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Bektaş C., 1992, Koruma-Onarım, Yem Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Cohen N., 1999, Urban Conservation, The MIT Press, Cambridge, Massachusettes, USA.English
Kuban D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Kuban D., 2001, Türkiye'de Kentsel Koruma, Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, İstanbul.Türkçe
Madran E. ve Özgönül N., 2005, Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.Türkçe
Madran E., 2004, Kültür Varlıklarının Korunması, TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.Türkçe
Orbaşlı A., 2008, Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Science Ltd.,Oxford, UK.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları