Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KVK 301KENTSEL ARKEOLOJİ VE TARİHİ ÇEVRE DEĞERLENDİRME2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tarihi çevrenin gelişim süreci; tarihi çevrenin fiziksel ve sosyal dokusu; tarihi çevrede kültür varlığı ve çevrenin etkileşimi; sit alanı türleri; arkeolojik sit alanları ve çevrenin etkileşimi; kentsel arkeoloji gibi kavramların aktarılması.
Ders İçeriği Tarihi çevre kavramı ve sorunsalı; tarihi çevre korumanın tarihi; tarihi çevre tanımları; sit tanımı ve sınıflandırılması; tarihi çevreyi belirleyen ögeler; arkeolojik alanlar; yaşayan tarihi kentler; kırsal yerleşmeler; tarihi çevreyi etkileyen faktörler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tarihi çevre kavramının gelişim sürecini anlamak.
2Tarihi çevreyi algılama; fiziksel ve sosyo-ekonomik dokusunu tanımlayabilme becerisi.
3Tarihi çevreye yaklaşımda analiz yöntemlerinin öğrenilmesi.
4Tarihi çevreyi bütüncül olarak kavrama ve değerlendirme becerisi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)8216
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)8216
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)10330
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YILDIRIM HASAN SELEKOĞLU
Detay 2022-2023 Güz1YILDIRIM HASAN SELEKOĞLU
Detay 2021-2022 Güz1FATMA ŞENOL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KVK 301 KENTSEL ARKEOLOJİ VE TARİHİ ÇEVRE DEĞERLENDİRME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. YILDIRIM HASAN SELEKOĞLU yselekoglu@pau.edu.tr İTBF A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Tarihi çevrenin gelişim süreci; tarihi çevrenin fiziksel ve sosyal dokusu; tarihi çevrede kültür varlığı ve çevrenin etkileşimi; sit alanı türleri; arkeolojik sit alanları ve çevrenin etkileşimi; kentsel arkeoloji gibi kavramların aktarılması.
İçerik Tarihi çevre kavramı ve sorunsalı; tarihi çevre korumanın tarihi; tarihi çevre tanımları; sit tanımı ve sınıflandırılması; tarihi çevreyi belirleyen ögeler; arkeolojik alanlar; yaşayan tarihi kentler; kırsal yerleşmeler; tarihi çevreyi etkileyen faktörler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve ders içeriğinin anlatılması
2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
3 Çağdaş restorasyon ilkelerine doğru: Carta del Restauro ve Venedik Tüzüğü
4 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, "Anıt" ve "Sit" kavramları, Anıt ve Sit ölçütleri
5 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, "Anıt" ve "Sit" kavramları, Anıt ve Sit ölçütleri
6 Tarihi yapılarda bozulma nedenleri
7 Tarihi yapılarda bozulma nedenleri
8 Ara Sınav
9 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar- Restorasyon projesinin hazırlanması
10 Restorasyon teknikleri
11 Tarihi çevre koruma düşüncesinin gelişimi
12 Kültür varlıklarının korunması ile ilgili uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi
13 Türkiye’de koruma ile ilgili yasal düzenlemeler, Koruma konusunda etkin kamu ve sivil toplum örgütleri ve Koruma eğitimi
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ahunbay Z., 2004, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Bektaş C., 1992, Koruma-Onarım, Yem Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Cohen N., 1999, Urban Conservation, The MIT Press, Cambridge, Massachusettes, USA.English
Kuban D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul.Türkçe
Kuban D., 2001, Türkiye'de Kentsel Koruma, Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, İstanbul.Türkçe
Madran E. ve Özgönül N., 2005, Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.Türkçe
Madran E., 2004, Kültür Varlıklarının Korunması, TMMOB Mimarlar Odası, Ankara.Türkçe
Orbaşlı A., 2008, Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Science Ltd.,Oxford, UK.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları