Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSI 276PSİKOLOJİYE GİRİŞ II2 + 08. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenme ve şartlanma ilkelerinin teorik olarak incelenmesi, öğrenme ile ilgili önde gelen kuram ve kuramcılara ilişkin bilgilerin verilmesi, ödül, ceza ve pekiştireçler gibi öğrenme psikolojisindeki temel konular çerçevesinde biliş ve davranış analizleriyle ilgili kuram ve öğrenme stillerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği öğrenme ve şartlanma ilkelerinin teorik olarak incelenmesi, öğrenme ile ilgili önde gelen kuram ve kuramcılara ilişkin bilgilerin verilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsanı çeşitli özellikleriyle tanır
2İnsan davranışlarının içsel ve dışsal nedenlerini anlar.
3Kendini, kişilik özelliklerini tanır.
4Etkili iletişim becerilerini edinir
5Sosyal ortamda bireyin davranışını betimler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0012 2       
ÖK 003 5        
ÖK 005  2       
Ara Toplam254       
Katkı0110000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler5210
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)21224
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)21224
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar3GÜL AKTAŞ
Detay 2012-2013 Bahar4GÜNEY ÇEĞİN
Detay 2011-2012 Bahar2GÜL AKTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSI 276 PSİKOLOJİYE GİRİŞ II 2 + 0 3 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GÜL AKTAŞ gaktas@pau.edu.tr İTBF A0213 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, öğrenme ve şartlanma ilkelerinin teorik olarak incelenmesi, öğrenme ile ilgili önde gelen kuram ve kuramcılara ilişkin bilgilerin verilmesi, ödül, ceza ve pekiştireçler gibi öğrenme psikolojisindeki temel konular çerçevesinde biliş ve davranış analizleriyle ilgili kuram ve öğrenme stillerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik öğrenme ve şartlanma ilkelerinin teorik olarak incelenmesi, öğrenme ile ilgili önde gelen kuram ve kuramcılara ilişkin bilgilerin verilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Güdülenmenin Tanımı, Güdülenmeye Kuramsal Yaklaşımlar
2 Dürtü Kuramı, Özendirici Uyarıcı Kuramı, Optimal Düzeyde Uyarılma Kuramı, İçgüdü Kuramı
3 Bir Güdü Olarak Duyusal Uyarım
4 Karmaşık İnsan Güdüleri
5 Heyecan Nedir? Heyecan Kuramları
6 Kaygı Nedir? Kaygının Nedenleri, Öğrenme ve Kaygı Arasındaki İlişki, Kaygı ve Gerginlikle Başa Çıkma Yolları
7 Ara Sınav
8 Engellenmenin Tanımı, Engellenmeyle Başa Çıkma Yolları
9 Çatışmanın Tanımı, Çatışma Türleri
10 Stres ve Başa Çıkma Yolları
11 Sosyal ve Duygusal Gelişim
12 Zeka Nedir? Zeka Kuramları Nelerdir?
13 Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul:1993 Türkçe
Atkinson, R.L. Psikolojiye Giriş, Çev.Yavuz Alagon, Arkadaş Yayınları, Ankara:2008 Türkçe
Morgan, C.T. Psikolojiye Giriş, Çev. Sibel Karataş, Eğitim Kitapevi, Ankara: 2005 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları