Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEL 475BİLİM VE FELSEFE2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Felsefe ve bilim ilişkisini kavratmak
Ders İçeriği Bilimin önemi, anlamı ve değeri, bilimsel metot, bilimsel açıklama, bilimin insancıl sorunları ve bilimin değeri problemi, bilim ve ahlak ilişkisi, çağdaş bilim felsefesindeki tartışmalar; Kuhn, Feyerabend, Popper.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Felsefi düşünceyi tanımlar.
2Felsefe ve Bilim arasındaki ilişkiyi gösterir
3Bilimle felsefeyi karşılaştırır
4Bilimsel düşüncenin gelişimini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 00144        
ÖK 003  44      
Ara Toplam4444      
Katkı1111000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler21326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12828
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz2MEHMET ALİ SARI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FEL 475 BİLİM VE FELSEFE 2 + 0 2 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MEHMET ALİ SARI masari@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Felsefe ve bilim ilişkisini kavratmak
İçerik Bilimin önemi, anlamı ve değeri, bilimsel metot, bilimsel açıklama, bilimin insancıl sorunları ve bilimin değeri problemi, bilim ve ahlak ilişkisi, çağdaş bilim felsefesindeki tartışmalar; Kuhn, Feyerabend, Popper.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilim Nedir?
2 Bilimsel Açıklama Nedir?
3 Pozitivizm.
4 Neo-Pozitivizm: Viyana Çevresi
5 Yanlışlamacılık
6 Popper'ın Bilim anlayışı
7 Duhem-Quine Savı
8 Ara Sınav
9 Bilim Felsefesi ve Bilim tarihi İlişkisi
10 A. Koyre'nin Bilim Anlayışı
11 Paradigmaya Dayalı Bilim Anlayışı: Thomas S. Kuhn
12 İnceltilmiş Yanlışlamacılık: I. Lakatos
13 Anarşist Bilim Anlayışı: P. Feyerabend
14 L. Laudan'ın Bilim Anlayışı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları