DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEL 475BİLİM VE FELSEFE2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Felsefe ve bilim ilişkisini kavratmak
Ders İçeriği Bilimin önemi, anlamı ve değeri, bilimsel metot, bilimsel açıklama, bilimin insancıl sorunları ve bilimin değeri problemi, bilim ve ahlak ilişkisi, çağdaş bilim felsefesindeki tartışmalar; Kuhn, Feyerabend, Popper.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Felsefi düşünceyi tanımlar.
2Felsefe ve Bilim arasındaki ilişkiyi gösterir
3Bilimle felsefeyi karşılaştırır
4Bilimsel düşüncenin gelişimini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 01       3  
ÖK 02       4  
ÖK 03       4  
ÖK 04       4  
Ara Toplam       15  
Katkı0000000400

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Güz1MEHMET ALİ SARI

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  FEL 475 Dersin Adı:  BİLİM VE FELSEFE
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2012-2013 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR MEHMET ALİ SARI E-Mail:  masari@pau.edu.tr, İç Hat:  296 3889,
Ders Yeri FEF C0216,
Amaç : Felsefe ve bilim ilişkisini kavratmak
İçerik : Bilimin önemi, anlamı ve değeri, bilimsel metot, bilimsel açıklama, bilimin insancıl sorunları ve bilimin değeri problemi, bilim ve ahlak ilişkisi, çağdaş bilim felsefesindeki tartışmalar; Kuhn, Feyerabend, Popper.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilim Nedir?
2 Bilimsel Açıklama Nedir?
3 Pozitivizm.
4 Neo-Pozitivizm: Viyana Çevresi
5 Yanlışlamacılık
6 Popper'ın Bilim anlayışı
7 Duhem-Quine Savı
8 Ara Sınav
9 Bilim Felsefesi ve Bilim tarihi İlişkisi
10 A. Koyre'nin Bilim Anlayışı
11 Paradigmaya Dayalı Bilim Anlayışı: Thomas S. Kuhn
12 İnceltilmiş Yanlışlamacılık: I. Lakatos
13 Anarşist Bilim Anlayışı: P. Feyerabend
14 L. Laudan'ın Bilim Anlayışı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU