Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SOS 249GÖÇ SOSYOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenci ders içinde göç modellerinin makro ve mikro perspektiflerinin ortaya konulması ile her bir modelin, kendi bakış açısıyla açıklamaya çalıştığı; endüstrileşme, küreselleşme, kır-kent dengesizliği, işgücünün yüksek düzeyde arzı, ücretlerdeki farklılık, göç veren yerin negatif  göç alan yerinde pozitif koşulları vb gibi göçün arka planındaki temel belirleyicileri anlar. Böylelikle öğrenci ,aslında temel olarak göç olgusunun,  farklı sosyal olaylara  ve onun belirleyicilerine olan etkisini tespit eder, görünenin arkasında yatan sosyal gerçekleri değerlendirir ve ifade eder.
Ders İçeriği Ulusal ve uluslararası boyutlarda seyreden bireysel, grupsal ve kitlevi göç olaylarının sebeplerinin zamansal ve mekansal örüntülerinin, göçün, göçe katılan, göç veren ve alan, grup ve toplumların yapıları, aralarındaki siyasal, kültürel ve ekonomik ilişkileri göçün belirleyicileri, makro-mikro yaklaşımlar, küreselleşme, göç ve yarattığı çelişkiler-sorunlar, yoksulluk ve yarattığı çelişkiler-sorunlar üzerine odaklanılmaktadır
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Göç olgusunun anlamını öğrenmek.
2Göç olgusu ile kenti ilişkilendirmek.
3Göçün ekonomik temellerini anlamak.
4Göç olgusunun sosyolojik temellerini kavramak.
5Göç ve nüfus arasındaki ilişkileri çözümlemek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0011  33         
ÖK 0022 2           
ÖK 003 3   3        
ÖK 0041       3 2   
ÖK 005   1     2 3  
Ara Toplam432433  3223  
Katkı11011100100100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)2816
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2ZUHAL IŞIKYÜZLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SOS 249 GÖÇ SOSYOLOJİSİ 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZUHAL IŞIKYÜZLÜ zcicek@pau.edu.tr İTBF A0215 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrenci ders içinde göç modellerinin makro ve mikro perspektiflerinin ortaya konulması ile her bir modelin, kendi bakış açısıyla açıklamaya çalıştığı; endüstrileşme, küreselleşme, kır-kent dengesizliği, işgücünün yüksek düzeyde arzı, ücretlerdeki farklılık, göç veren yerin negatif  göç alan yerinde pozitif koşulları vb gibi göçün arka planındaki temel belirleyicileri anlar. Böylelikle öğrenci ,aslında temel olarak göç olgusunun,  farklı sosyal olaylara  ve onun belirleyicilerine olan etkisini tespit eder, görünenin arkasında yatan sosyal gerçekleri değerlendirir ve ifade eder.
İçerik Ulusal ve uluslararası boyutlarda seyreden bireysel, grupsal ve kitlevi göç olaylarının sebeplerinin zamansal ve mekansal örüntülerinin, göçün, göçe katılan, göç veren ve alan, grup ve toplumların yapıları, aralarındaki siyasal, kültürel ve ekonomik ilişkileri göçün belirleyicileri, makro-mikro yaklaşımlar, küreselleşme, göç ve yarattığı çelişkiler-sorunlar, yoksulluk ve yarattığı çelişkiler-sorunlar üzerine odaklanılmaktadır
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Göç Olgusu: Kavramın tanımlanması
2 Göç olgusunun dinamikleri
3 Göç çeşitleri, iç göç, dış göç olgusu
4 Göç kuramları
5 Göç, kentleşme ve modernleşme ilişkisi Göç ve gecekondulaşma
6 Göç ve işgücü piyasası
7 Göç ve ırk ilişkileri
8 Göç, bütünleşme ve asimilasyon
9 Göç ve aile yapısı
10 Ara sınav
11 Göç ve gençlik
12 Göç ve dini cemaatler
13 Göç ve eğitim
14 Göç ve etnik birer grup olarak göçmenler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları