Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SOS 343TÜRK SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ-I3 + 05. Yarıyıl6,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sosyoloji ve Türk düşüncesi, Türk toplumunu algılama, Mehmet İzzet ve bakış açısı, Feodalizm ve ATÜT tartışmaları, sosyoloji ve siyaset, aydınlar ve sosyoloji, Türk toplumunun sorunları, Ziya Gökalp ve Yeni Osmanlılar, Batı ve farklı yorumlar, azgelişmişlik – köylülük vb. Ekonomik yapı ve bağımsızlık anlayışları, NATO ve yabancı sermaye, Batılılaşma çizgisi, modernleşme çabaları ve tartışmalar
Ders İçeriği Sosyoloji ve Türk düşüncesi, Türk toplumunu algılama, Mehmet İzzet ve bakış açısı, Feodalizm ve ATÜT tartışmaları, sosyoloji ve siyaset, aydınlar ve sosyoloji, Türk toplumunu sorunları , Ziya Gökalp ve yeni Osmanlılar, Batı ve farklı yorumlar, azgelişmişlik-köylülük vb. Ekonomik yapı ve bağımsızlık anlayışları, NATO ve yabancı sermaye, Batılılaşma çizgisi, modernleşme çabaları ve tartışmalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiye’de sosyolojinin gelişimini belirleyen-etkileyen süreçleri tanımlar.
22. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e kadarki süregelen süreçte sosyolojiyi biçimlendiren siyasal-toplumsal dönüşümleri yorumlar
3Sosyologların toplumsal sorun ya da olgulara ilişkin tahlillerini yorumlar
4Sosyolojinin siyasetle ilişkisini analiz eder
5Türkiye’de sosyolojik yaklaşım ve yöntemlere ilişkin çeşitlenmeleri kuramsal düzeyde sınıflandırır.
6Türkiye’de sosyolojik düşüncenin tarihsel koordinatlarını sentezler
7Özgül toplumsal-tarihsel koşullar ile sosyolojik bilgi üretimi arasındaki bağıntıyı sentezler
88. Türkiye’de sosyolojinin epistemik koordinatlarını belirleyen kurumlar, aktörler, toplumsal-kültürel yapılar ile olan organik bağıntısını sentezler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0011111     1    
ÖK 00222       2222 
ÖK 00333       3 3  
ÖK 00444444    44   
ÖK 005555555        
ÖK 0065 5 55   5 5  
ÖK 0075555     5555 
ÖK 0085   5    5 55 
Ara Toplam302020151910   25112012 
Katkı43322100031320

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)21632
Ödevler12424
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21734
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






169

6,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2TÜRKAN ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SOS 343 TÜRK SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ-I 3 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TÜRKAN ERDOĞAN terdogan@pau.edu.tr İTBF A0212 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sosyoloji ve Türk düşüncesi, Türk toplumunu algılama, Mehmet İzzet ve bakış açısı, Feodalizm ve ATÜT tartışmaları, sosyoloji ve siyaset, aydınlar ve sosyoloji, Türk toplumunun sorunları, Ziya Gökalp ve Yeni Osmanlılar, Batı ve farklı yorumlar, azgelişmişlik – köylülük vb. Ekonomik yapı ve bağımsızlık anlayışları, NATO ve yabancı sermaye, Batılılaşma çizgisi, modernleşme çabaları ve tartışmalar
İçerik Sosyoloji ve Türk düşüncesi, Türk toplumunu algılama, Mehmet İzzet ve bakış açısı, Feodalizm ve ATÜT tartışmaları, sosyoloji ve siyaset, aydınlar ve sosyoloji, Türk toplumunu sorunları , Ziya Gökalp ve yeni Osmanlılar, Batı ve farklı yorumlar, azgelişmişlik-köylülük vb. Ekonomik yapı ve bağımsızlık anlayışları, NATO ve yabancı sermaye, Batılılaşma çizgisi, modernleşme çabaları ve tartışmalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Osmanlı-Türkiye modernleşmesi, kimlikleşme süreci ve sosyolojinin misyonu
2 Osmanlı Türkiye’sinde fikir akımlarının (Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük) gelişimi
3 Türkiye’de Sosyolojinin Hazırlık Evresi-I: Ahmet Cevdet Paşa ve Ahmet Rıza Bey
4 Türkiye’de Sosyolojinin Hazırlık Evresi-II: Said Halim Paşa ve Bedi Nuri
5 Türkiye’de Sosyolojinin Hazırlık Evresi-III: Ahmet Şuayıp ve Yusuf Akçura
6 Sosyoloji-siyaset ilişkisi.
7 Fransa ve Türkiye’de sosyolojiyi etkileyen siyasal, sosyo-tarihsel koşullar-I: A. Comte, E. Durkheim ve Z. Gökalp
8 Z. Gökalp: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları-I
9 Z. Gökalp: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları-II
10 Arasınav
11 Prens Sabahattin: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları-I
12 Prens Sabahattin: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları-I
13 Hilmi Ziya Ülken: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları
14 Mehmet İzzet: Yaşam öyküsü, etkilediği ve etkilendiği düşünsel ortam, sosyolojinin konusu ve yöntemi, temel sosyolojik katkıları Genel Değerlendirme Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları