Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEL 347İSLAM FELSEFESİ I3 + 05. Yarıyıl6,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı İslâm Felsefe tarihinin gelişim ve değişim sürecini, bu süreçte etkili faktörleri ortaya koymak.
Ders İçeriği İslam felsefesinin kaynakları, tabiat felsefesi, Meşşai Okulu (el Kindi, Farabi, İbn-i Sina ), akılcı felsefe, Endülüs’te Meşşai Felsefesi (İbn Bacce,İbn Rüşd), İslam dünyasında Yahudi filozoflar (İbn Cebirol, İbn Memun).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslam kültüründe felsefi çalışmaların nasıl başladığı hakkında bilgi edinir.
22- İslam kültürünün gelişmeye başladığı ilk dönemlerde din, felsefe ve bilimsel alanlarda yapılan çalışmalar arasında gelişen ilişkiyi öğrenir
33- İslam inanç sisteminin felsefi ve bilimsel çalışmalarla ilgili tavrını anlar.
44- İslam kültüründe yetişmiş bilim ve düşünce insanlarının genel felsefi problemlerle ilgili düşüncelerini öğrenir
55- İslam kültürüne mensup filozofların özgün düşüncelere sahip olup olmadıkları hakkında bilgi edinir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0012233    2222  
ÖK 002 33 32222     
ÖK 0032     22 2    
ÖK 0042232 2222   2 
ÖK 005 2       2 222
Ara Toplam69953466662442
Katkı12211111110110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10660
Ödevler41040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






169

6,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2FERHAT AĞIRMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FEL 347 İSLAM FELSEFESİ I 3 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FERHAT AĞIRMAN fagirman@pau.edu.tr FEN B0217 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İslâm Felsefe tarihinin gelişim ve değişim sürecini, bu süreçte etkili faktörleri ortaya koymak.
İçerik İslam felsefesinin kaynakları, tabiat felsefesi, Meşşai Okulu (el Kindi, Farabi, İbn-i Sina ), akılcı felsefe, Endülüs’te Meşşai Felsefesi (İbn Bacce,İbn Rüşd), İslam dünyasında Yahudi filozoflar (İbn Cebirol, İbn Memun).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 TÜRK İSLAM FELSEFESİNE GENEL BİR BAKIŞ
2 TÜRK VE İSLAM FELSEFESİNİN DİSİPLİN OLARAK GELİŞİMİ
3 GREK DÜŞÜNCESİ VE TÜRK-İSLAM FİLOZOFLARI
4 TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCESİNDE NAKLİ VE AKLİ İLİMLER
5 İLK İSLAM FİLOZOFU OLARAK KİNDİ'NİN FELSEFİ DÜŞÜNCELERİ
6 KİNDİ'DE BİLGİ TEORİSİ, FELSEFE VE DİN İLKİŞKİSİ
7 MUHAMMED IBN ZEKERİYYA EL- RAZİ'NİN FELSEFİ DÜŞÜNCELERİ
8 ARASINAV
9 FARABİ'NİN FELSEFESİ-I
10 FARABİ'NİN FELSEFESİ-I
11 MİSKEVEYH'İN FELSEFİ DÜŞÜNCELERİ
12 MİSKEVEYH'İN AHLAK FELSEFESİ
13 İHVAN-I SAFÂ'NIN FELSEFESİ
14 DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları